Kloppend geluid ( lager )

• H.J. van Bussel
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-12-2007 16:33 #87887 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic Kloppend geluid ( lager )
<p>Ik heb bij mijn vroegere C-Kadett ook dit geluid gehad en dat waren kantelende zuigers. Je hebt alle lagers vervangen, dus er blijft niet veel anders over.</p><p>Succes</p><p>Henk</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2008 23:07 #87886 door
Beantwoord door in topic Kloppend geluid ( lager )
<p>Vandaag het blok er maar weer uit getakelt, het carter kan er helaas niet onderuit als de motor er nog in zit. Het eerste dat opviel was dat de moer van de nokkenas was losgelopen en het tandwiel 5mm naar voren geschoven. Ook zat er een doek naar binnen toe is de rand achter de krukas keering bij de distributie. Geen idee hoe die er in gekomen is. Alle drijfstang lagers zagen er redlijk uit, wel gekrast maar geen stootplekken maar of het ene nu een gevolg is van het ander of dat er meer aan de hand is weet ik nog niet. Ik hou jullie op de hoogte.</p><p>Ja de nokkenas was geborgt, maar deze was verbroken.</p><p> </p><p> </p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2008 15:24 #87885 door
Beantwoord door in topic Kloppend geluid ( lager )
<p>Hallo, het blok ligt nu inmiddels weer geheel uit elkaar. Krukas nog een keer gemeten en gecontroleerd op kromheid. Toen ik bij de nokkenas aankwam ging deze er behoorlijk moeilijk uit, m'n eerste gedachte was dat hij wel eens krom zou kunnen zijn. ik hij zal er zo vast in dat ikhem er aan de achterkant heb moeten uittikken. oorzaak van dit alles, eerste nokkenas lager kapot, diepe groef ter hoogte van het olie gaatje. De oorzaak daarvan ligt waarschijnlijk gewoon bij me zelf. ik denk dat dat oliekanaal niet goed schoon is geweest. De nokkenas is gelukkig niet beschadigt. Na een grondige inspektie denk ik dat ik alles maar weer in elkaar ga zetten en nog een keer proberen.</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD