LPG inbouw in volvo164 injectie

  • Vincent Oldenbroek (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
23-01-2008 20:33 #88045 door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Ja hoor volgende verloopdatum 2010! Vandaag gekeurd en 2010 staat ook al op rdw.nl. Superrelax!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2008 08:57 #88044 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
<p>Interessante discussie, mijn 164 heeft een wat snellere B30, K-nokkenas 3x stromberg met gas. Belang van injectie is reeds genoemd.</p><p>Heb in de winter last met starten op gas</p><p>Iemand van de heren ervaring met de 123-electronische ontsteking ??</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Oldenbroek (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-01-2008 19:03 #88043 door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Bij mij is inderdaad het starten op LPG ook moeizaam en winters helemaal. 123 ignition staat ook op de verlanglijst, maar er zijn andere dingen waar beter eerst geld aan besteed kan worden. Ik lees wel vaak positieve ervaringen over de 123 ignition(eigenlijk alleen maar positieve), ook hoef je natuurlijk de triggering contacts(alleen bij injectie),verdelerkap,condensator,contactonderbreker,rotorarm natuurlijk nooit te vervangen. En de vervroeging van je ontsteking is veel beter geregeld, nu is dit mechanisch benaderd(er staat een duidelijk grafiekje hiervan in Bosch autotechnisch zakboek).

Ik weet niet of het, starten op LPG, door de 123 ook beter wordt, iemand ervaring?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-01-2008 13:52 #88042 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Is het niet verstandiger een duidelijker probleem omschrijving te geven, zodat er over gedacht kan worden het op te lossen?
Lijkt me beter dan iets anders nieuw kopen, om het probleem wat er bestaat te omzeilen, in plaats van te repareren, of ben ik nou te kort door de bocht?
Elke gasinstallatie start toch prima in de winter, tenzij de mengselverijking tbv startgas niet werkt, of het buiten -21 is.
Bij -21 wordt wintergas niet meer gasvormig, tsja, dan doet ie niks, maar in nederland heb je daar als het goed is geen last van.
Overigens kan starten in de winter, op zomergas wel eens lastig zijn, als het buiten -7 is, dan wordt zomergas al niet meer gasvormig.
Effe tanken bij een BK-gaspomp (die hebben nog wintergas en het euvel is al een stuk minder als het goed is. (ervanuit gaande dat dat het probleem is.)

123-ontsteking hoor/lees ik veel positieve reacties, maar het nut ontgaat me. Als de auto lastig start, is daar een reden voor, lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2008 09:44 #88041 door Kees Tuip
Beantwoord door Kees Tuip in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
<p>Ik rij al 9 jaar 164 injectie op LPG. Bij v. Orsouw Eindhoven reeds 2x LPG laten inbouwen. Prima adres en goede service. Auto loopt zeer goed op gas en benzine en start altijd op gas bij elke temp. Nooit last van backfire gehad. de motor is van nature erg geschikt voor LPG. Vanwege een versleten verdeler overgestapt op 123-ignition. De motor loopt erg mooi rond, ook bij zeer laag toerental. Echter hij wordt nauwelijks sneller of zuiniger. Bovendien vervalt het onderhoud en het telkens verlopen en inbranden. Wel moet je de verdelerkap en rotor nog af en toe schoonhouden. </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.