LPG inbouw in volvo164 injectie

Lees meer
18-01-2008 17:00 #50630 door Constant Thomkins
LPG inbouw in volvo164 injectie is gemaakt door Constant Thomkins
het is een veel besproken onderwerp geweest op dit forum, het inbouwen van een gasinstallatie in een 164 met injectie. Omdat ik op het punt sta daartoe over te gaan, dwz het laten inbouwen van een betrouwbaar , dwz zonder kans op back fire, systeem door een professional, zoek ik op twee punten advies van de hier verzamelde wijsheid en ervaringen: Wat is het beste systeem en waar moet op gelet worden bij het maken van keuzes? Ik zou het liefst laten inbouwen bij een adres wat zijn eigen systeem heeft ontwikkeld en dus ook goed kent. Uw tips, ervaringen en advies in algemene zin worden zeer op prijs gesteld, ik wil het namelijk in een keer goed hebben. Tips mbt goede inbouwers worden evenzeer op prijs gesteld ,dank constant thomkins leiden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gerrit de Boer (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-01-2008 21:22 #88054 door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Constant ik weet of het verstandig is om in 164E LPG in te bouwen. Ik heb er jaren mee gereden e niet tot mijn genoegen. M.n. de afstelling gad continu problemen. De meeste kundige vakmensen zijn met de afstelling bezig geweest. Het bleef een ramp. Vlgs mij ben ik niet de enige die er problemen mee heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-01-2008 18:44 #88053 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Ik heb een 73-er injectie op gas, geen enkele klacht tot nog toe mee gehad.
Start op zowel gas als benzine, zelfs op gas nog beter.
Systeem is ingebouwd door GMS (groot motorgassystemen) en is er een met een aangepaste venturi onder het luchtfilter.

Als adres zou ik je aanbevelen contact op te nemen met Lean Mesman, in Einghoven.

Ik ben op zoek naar het schema van mij installatie en kreeg een antwoord van iemand die zegt het systeem zelf ontwikkeld te hebben, overigens niet van GMS. De installatie zou een BCR systeem zijn en uit belgie komen.
Stuur mij even een berichtje via www.volvo164register.nl en ik mail je zijn adres even.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2008 21:14 #88052 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
<p>Van Orsouw in Eindhoven heeft een goede reputatie op het gebied van oldtimers; is een van de weinigen die Mercedessen op LPG goed aan de praat weet te krijgen.</p><p> www.gebrvanorsouw.nl/index_lpg.html </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Oldenbroek (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-01-2008 23:33 #88051 door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Hallo,

Ik heb een volvo 164E van 1972. Toen ik hem september 2006 kocht alles prima. Daarna in de winter (stond toen nog altijd buiten) zeer veel rare problemen op motorisch(LPG en de injectie gedonder, etc.) vlak gehad. Wist er allemaal in het begin niks vanaf, was toen net 19 jaar. Maar met de gedachte dat het in het begin wel alles goed was gewoon aan de slag gegaan en ook weer alles voor mekaar gekregen en rijdt nu op beide brandstoffen perfect en netjes op CO laten afstellen. Er zit ook een GMS systeem in en natuurlijk een LPG-mengstuk en de luchtfilterbehuizing is iets aangepast. Weet zelf niet of het mengstuk zo bepalend is, ik denk zelf en wat ik van anderen heb gehoord en hun oplossingen bij problemen achteraf, dat het veel belangrijker is dat je ontsteking goed staat en er geen valse lucht aangezogen wordt. Ook het niet helemaal correct reviseren van je verdamper (membraan niet onder correcte hoek gedraaid, eigen ervaring). Alleen het starten op LPG gaat bij mij altijd erg moeizaam maar wel mogelijk, op benzine in tegendeel altijd meteen en dan kun je natuurlijk zonder problemen overschakelen op LPG, het grote voordeel van injectie op LPG.

@ Bas Kooijman, super mooi initiatief jouw 164-site! Want de oude is uit de lucht en nu bij de v44 is de 164 maar een ondergeschoven kindje heb ik het gevoel en ook op het forum hier. Ga ermee door!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • John den Turck (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
21-01-2008 12:13 #88050 door John den Turck (GAST)
Beantwoord door John den Turck (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
<p>Ook mijn 164 E uit '74 rijdt op LPG, aantal jaren geleden zelf ingebouwd (mocht toen nog van de RDW) en door ervaring in de loop van de jaren het een en ander aangepast.</p><p>Zoals eerdere reacties kan ik bevestigen dat een goed op tijd gezette ontsteking een must is voor je 164, hij is daar erg gevoelig voor op LPG.</p><p>Verder de kleppen goed afstellen en je zal weinig last hebben van backfire, wat volgens mij bij een 164 een behoorlijke klap zal geven.</p><p>Tip: bij Volgels autogas in Son (bij Eindhoven) hebben ze zelf een mengstuk ontwikkeld dat in het luschtfilter past ipv eronder.</p><p>Hierdoor komt het luchtfilter niet omhoog, wand anders komt hij (bijna) tegen de motorkap of je moet het bolle gedeelte op je luchtfilter naar beneden kloppen.</p><p>Vogels autogas is nederlands importeur van OMLV verdampers en het bedrijf komt bij mij betrouwbaar en vriendelijk over.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Oldenbroek (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-01-2008 12:35 #88049 door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Inderdaad John, bij backfire onder het rijden zie je de motorkap lichtjes bobbelen! Maar de oorzaak daarvan was of een slechte bobine of condensator of contactonderbreker, in ieder geval daarna was het opgelost.

Woensdag apk, ben benieuwd dan ben ik er voor 2 jaar weer vanaf.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2008 18:20 #88048 door Fred Markvoort
Beantwoord door Fred Markvoort in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
<p>Ik heb LPG in m'n 164E uit '74 laten bouwen door de firma AGIT in Rijssen. Zeer scherpe prijs (850 euro incl. BTW 4 jaar geleden) en keurig ingebouwd. Kompleet met benzine-start systeem, LPG hoeveelheid meter en weggewerkte vulnippel. Nooit problemen mee gehad, maar wel is, zoals John al aangaf, het luchtfilterhuis iets aangepast. Verdamper is een OMVL R90</p><p>Groeten Fred </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-01-2008 18:46 #88047 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Vincent, de apk zal helaas niet voor 2 jaar goed zijn. Je hebt immers een lpg installatie.......Dan geldt nog de oude jaarlijkse controle.

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • D. Spieard (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2008 20:12 #88046 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic LPG inbouw in volvo164 injectie
Marcel, ook voor een oldtimers met LPG installatie is bij goedkeur de APK 2 jaar geldig. Mijn amazon is goedgekeurd tot jan.2010.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.