Trekkracht amazon
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2008 16:25 #88083
door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic Trekkracht amazon
Die snelwegen zijn er nu wel..... mede daardoor heb ik een aantal aanpassingen op de amazon uitgevoerd die het weggedrag behoorlijk in positieve zin beinvloeden. O.a. een 28mm stabilisatorstang voor, rubberbussen vervangen door poly-bussen, 5,5 brede velgen met 195/65/15 banden en koni schokbrekers. Door deze aanpassingen is het weggedrag van de amazon veel stabiler, je hebt veel minder last van overhellen, zijwind gevoeligheid en spoorvorming. Dit alles draagt bij dat ik redelijk met het overige verkeer kan meekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
26-02-2008 22:39 #88082
door
Beantwoord door in topic Trekkracht amazon
<p>wat je nu beschrijft verbeterd het weg-oftewel rijgedrag maar heeft niets te maken met de eindsnelheid van 210, daar hoort toch meer bij dan alleen maar een outlaw weber setje , ik denk dat een standaard B20 motor dat helaas niet kan en wat te denken van de standaard versnellingsbak en cardanoverbrenging, want dan zou je toerental ver boven de 7000 moeten gaan... en vergeet niet de groote van je banden, heeft ook iets te maken met de snelheid die je ziet op de snelheidsmeter.....</p><p>ik laat me beleren......</p><p> </p>
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2008 00:18 #88081
door D. Spieard (GAST)
<p>Hoge eindsnelheid hoeft voor mij niet zo zeer, Omdat Ik de amazon dagelijks gebruik vind ik de aanpassingen wat betreft de wegligging en trekkracht veel belangrijker om de redenen die ik al eerder heb vermeld. En zo'n outlaw weber setje komt er bij mij niet weer op, geeft enorm veel inlaatgeluiden in combinatie met een K&n luchtfilter (na 2 dg. gauw weer gedemonteerd). En wat de standaard versnellingsbak betreft een 5 bak staat bovenaan op het wenslijstje. De snelheidsmeter van de amazon geeft volgens Tom T. gemiddeld 10 km te veel aan. </p><p> </p><p> </p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-02-2008 16:53 #88080
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Trekkracht amazon
De snelheidsmeter van mijn amazon heeft nagenoeg geen afwijking... het kan dus wel.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-02-2008 20:03 #88079
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Trekkracht amazon
de amazon van mijn zoon is verlaagd,heeft diverse nylon bussen,koni dempers voor en achter,b20 met c as,grote kleppen kop,weber 2 traps carburatie,ipd inlaatspruitstuk,421 uitlaatspruitstuk,minilites ,195 65 15 banden,sportuitlaat,overdrive ,spoiler onder de voorbumper ,verstralers en gelukkig rembekrachtiger. Hij wilde eens uitproberen of zijn Ducati super sport 900 ie motorfiets zijn amazon kon bijhouden.Hij op de motor en ik in de amazon(voor de zekerheid met helm) op weg naar Duitsland................................ ............................................................................................... .Hij moest in mij zijn meerdere erkennen bij 295 km per uur.Hij had als tegenwerping dat zijn Ducati een slechte dag had.Later heb ik hem bekend,dat ik als toevoeging aan de superbenzine een dosis van 500 gram natriumchloride in de benzinetank van de amazon had gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pas toen werd hem een en ander duidelijk.
P.S.Ik heb bij het vod 2 nieuwe zijspiegels moeten kopen.
niek de boer
P.S.Ik heb bij het vod 2 nieuwe zijspiegels moeten kopen.
niek de boer
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2008 20:26 #88078
door D. Spieard (GAST)
<p>Niek weet je zeker dat je de dosis natriumchloride door de benzine hebt gemixt en niet door je koffie.</p><p>Soms is er weinig voor nodig om forum d<font face="Calibri" size="3">iscussies dood te laten bloeden.</font></p>
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2008 17:07 #88077
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Trekkracht amazon
<p>Keukenzout door je benzine??</p><p>Krijgt ie daar meer power van???</p><p>295p/u zal in de buurt van de 10000 toeren komen.</p><p>Lijkt me nou niet echt goed voor je motor.</p><p>Als ie het al kan...</p><p> </p><p>Jasper</p><p> </p>
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 18:12 #88076
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Trekkracht amazon
da's nauw humor, meneer Sonneberrug!
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
26-03-2008 10:13 #88075
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Trekkracht amazon
<p> </p><p> </p><p><em></em></p><p><em>"de eindsnelheid van 210, daar hoort toch meer bij dan alleen maar een outlaw weber setje , ik denk dat een standaard B20 motor dat helaas niet kan en wat te denken van de standaard versnellingsbak en cardanoverbrenging, want dan zou je toerental ver boven de 7000 moeten gaan... "</em></p><p>> Om precies te zijn draait de motor 'slechts' 5600 toeren bij 210 km/u. Dat is in veel gevallen dus precies de piek van de vermogenscurve. Om eerlijk te zijn, moet ik wel zeggen dat toen ik wel even moest wachten om die snelheid te halen, je kunt niet zomaar 'even doortrekken' tot over de 200 km/u. </p><p>Wat betreft zaken als versnellingsbak, cardanas, differentieel ed: die kunnen dat geweld opzich zonder probleem aan, mits in goede staat. Met name een zorgvuldig gebalanceerde aandrijfas is belangrijk, niet te vergeten de individuele componeneten in de motor.</p><p> </p><p> </p><p><em>"En zo'n outlaw weber setje komt er bij mij niet weer op, geeft enorm veel inlaatgeluiden in combinatie met een K&n luchtfilter"</em></p><p>> Er zijn ook 'dichte' luchtfilterhuizen leverbaar voor de Outlaw carburateur.</p><p> </p><p>Ben</p><p> </p>
tinustuning.nl