Trekkracht amazon
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2008 22:08 #50622
door D. Spieard (GAST)
Trekkracht amazon is gemaakt door D. Spieard (GAST)
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><font face="Calibri" size="3">Ik was niet tevreden met de trekkracht van de amazon vooral bij hogere toeren, de fut was bij een snelheid van <span style="mso-spacerun: yes"> </span>130 a’ 140km er helemaal uit ondanks de K nokkenas.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><font face="Calibri" size="3">Het hele ontsteking gebeuren nagekeken en gecontroleerd, maar dat was in prima staat.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><font size="3"><font face="Calibri">Toen maar de GMS LPG verdamper gedemonteerd en gereinigd, maar die was <span style="mso-spacerun: yes"> </span>verrassend genoeg nog redelijk schoon van binnen.<span style="mso-spacerun: yes"> </span><span style="mso-spacerun: yes"> </span>Tijdens het demonteren <span style="mso-spacerun: yes"> </span>kwam ik binnen in de verdamper een schijfje tegen met 7 variabele openingen en genummerd van 0 tot 8 blijkt dat je met dit schijfje de gasopbrengst kan verrijken voor motoren die wat meer vermogen leveren. Bij mij stond het schijfje op 0 dus geen extra gasopbrengst en daardoor te weinig brandstof/trekkracht bij hogere toerental. Ik heb het schijfje verdraaid <span style="mso-spacerun: yes"> </span>tot opening 7, op 1 na <span style="mso-spacerun: yes"> </span>grootste opening.<span style="mso-spacerun: yes"> </span>Bij het proefrijden<span style="mso-spacerun: yes"> </span>op een stille weg liep de snelheidsmeter al snel richting 170km, maar wat belangrijker is dat de acceleratie van 80 naar 120km nu zeer snel verloopt.<span style="mso-spacerun: yes"> </span>Als ik het gaspedaal bij een snelheid van <span style="mso-spacerun: yes"> </span>120km helemaal indruk dan is er nog behoorlijk veel trekkracht aanwezig.<span style="mso-spacerun: yes"> </span>Gek genoeg loopt de amazon op LPG veel sneller dan op benzine, waarschijnlijk krijgt hij ook te weinig benzine. <span style="mso-spacerun: yes"> </span></font></font></p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 10957-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 00:02 #88092
door 10957-dummy
Beantwoord door 10957-dummy in topic Trekkracht amazon
<p>standaard 130 - 140 met een piek naar de 170 !! ik zou m'n oude dame koesteren.</p><p> </p>
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2008 12:33 #88091
door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic Trekkracht amazon
<p>Dedert, niet iedereen zit te wachten op die ene zonnige zondagmiddag dat de gekoestere oude dame onder een glazen stol weg kan. Ik gebruik de amazon voor dagelijks vervoer, waarbij ik het belangrijk vind dat ik redelijk met het verkeer kan meekomen. Normaliter hou ik me keurig aan de maximale toegestane snelheden. Toegegeven na een reparatie of veranderingen aan de auto kan ik nauwelijks de behoefte bedwingen om de auto bij een iets hogere snelheid uit te testen, uiteraard alleen op een veilige manier.</p><p>Trouwens mijn mechanische oude dame heeft al zoveel transplantaties ondergaan dat het voor mij gemakkelijker is de nog niet uitgevoerde werkzaamheden op te noemen, dus ze kan wel tegen een stootje.</p><p> </p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 12:57 #88090
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Trekkracht amazon
Ik trap mijn combi ook wel eens op z'n staart... boven de 135 lijkt het wel of ie er pas echt zin in krijgt en loop hij m.i. soepeler dan zo rond de 100kmh.
26-01-2008 08:52 #88089
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Trekkracht amazon
Bedenk dat bij zo'n forse hoeveelheid gasmengsel in de kamer er een hogere temperatuur ontstaat. Erg belangrijk dat alle koelkanalen open zijn en je koppakking het houdt.....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-01-2008 14:59 #88088
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Trekkracht amazon
Ook mijn Amazon (benzine) loopt lekkerder bij 130 dan bij 120 km/h. Op de Autobahn rij ik doorgaans 140 op de rechterrijstrook en heb dan nog minstens 25 in reserve voor het geval dat ik een treuzelaar moet inhalen.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
30-01-2008 15:35 #88087
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Trekkracht amazon
De constructie van de tuimelaars en het type klepveren zorgen er voor dat de motor bij sommige toerentallen wat meer 'snort' dan bij andere. Bij de standaard klepveren loopt een B20 met overdrive vaak met minder lawaai bij 130 km/u dan bij 120 km/u. Het zelfde geld voor auto's zonder overdrive ronode de 100 en 110 km/u. Overigens loopt mijn amazon sedan met weber outlaw bij 210 km/u ook nog best 'snorderig' en geeft het windgeruis de meeste overlast. Daarbij lijken de spiegels er ongeveer af gerukt te worden door de rijwind...
tinustuning.nl
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2008 09:53 #88086
door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic Trekkracht amazon
Hallo Ben...... 210km wat zijn de aanpassingen die je hebt uitgevoerd aan de motor. Ik kan me niet voorstellen dat door alleen het monteren van een outlaw weber setje deze snelheden te behalen zijn. Heb je ook een aangepast snelheidmeter in de amazon de org.teller gaat maar tot 180km. En dat van de spiegels dat klopt die van mij hangen op half zeven naar een stevige rit.
31-01-2008 19:43 #88085
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Trekkracht amazon
<p> </p><p><em>- wat zijn de aanpassingen die je hebt uitgevoerd aan de motor.</em></p><p> </p><p><em></em></p><p>Ingredienten: Weber outlaw, 421-spruitstuk, TT5nokkenas, B20A kop iets bewerkt maar met kleine kleppen. Levert ca. 130 pk / 180 Nm op de achteras (ca. 155 din vliegwiel pk's en 220 din vliegwiel Nm koppel). </p><p> </p><p>Ter vergelijking: de snelste standaard volvo B20, de injectie B20E geeft 120 din vliegwiel pk's en 155 din vliegwiel Nm koppel. Een standaard B18A geeft 70 din vliegwiel pk en 125 din vliegwiel Nm koppel. Of bijvoorbeeld voor de 6-cil B30A slechts 145 vliegwiel pk en 160 Nm vliegwiel koppel. </p><p> </p><p> </p>
tinustuning.nl
- Koen Meesters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 11:24 #88084
door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic Trekkracht amazon
<p>Ben ik te zuinig op onze oude dame als ik standaard ongeveer 100 km/uur rijd en 120 km/uur bij inhalen? Of is 210 km/uur misschien wel erg hard? Ik kan me niet voorstellen dat deze auto's daar echt voor ontworpen zijn in een tijdperk dat er nog nauwelijks snelwegen waren...</p><p> </p>