geluid oliepomp?
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-06-2008 16:51 #89248
door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic geluid oliepomp?
<p>Beste mensen,</p><p>Terug van vakantie en meteen aan de amazone begonnen.Voor de vakantie een oliedrukmeter gemonteerd en de druk kwam niet boven de 2,5 bij toeren maken stationair minder dan 0,5 plus dat zingende geluid.Ik had besloten de pomp er als eerste maar eens uit te halen, vandaag gedaan en toen ik de pan eronderuit haalde lag daar een asje in.Pomp open gemaakt en wat bleek: het was het asje van het secundaire tandwiel van de pomp! Morgen een nieuwe pomp bestellen en ik hoop dat daarmee zowel het oliedrukprobleem als het geluid opgelost is.Zogauw de zaak weer in elkaar zit laat ik het weten.</p><p>Frans</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-06-2008 20:25 #89247
<p>De nieuwe pomp zit erin, starten en meteen 4,5 druk ook bij stationair lopen bij koude motor.Tevens is het bijgeluid ook verdwenen.Al met al is het probleem opgelost. Concluderend kan de oliepomp dus zelf een bepaald geluid produceren indien het secundaire tandwiel er los inzit.</p>
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-08-2012 20:53 #116303
door Remon Kosse
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Beantwoord door Remon Kosse in topic geluid oliepomp?
Vraag me wel af hoe de smering was toen het asje niet meer goed het tandwiel op zijn plaatst hield. Zit dit asje in het huis gegoten of is dit op een andere manier bevestigd?
Stel dat je het koppelingshuis verwijderd, kun je dan de carterpan niet naar achteren schuiven en wringen over de oliepomp heen?
Stel dat je het koppelingshuis verwijderd, kun je dan de carterpan niet naar achteren schuiven en wringen over de oliepomp heen?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
- Frans Versteegh (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-08-2012 11:08 #116321
Hallo Kosse, Er was nog wel smering maar een deel van de olie lekte natuurlijk weg via het gat waar het asje hoorde te zitten. Vandaar dat de oliedruk maar de helft van normaal was.
Het asje zit gewoon in het pomphuis geperst, waardoor het eruit gevallen is?? ik denk een foute passing: een fraktie te ruim.
Het asje zit gewoon in het pomphuis geperst, waardoor het eruit gevallen is?? ik denk een foute passing: een fraktie te ruim.