B18D cilinderkop

• Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 19:24 #89346 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic B18D cilinderkop
Dag Rob,

Je hebt exact dezelfde verdeler als in mijn Amazon met B18D zat. Ik zeg zat want ik heb hem onlangs vervangen voor een 123 unit. Hij zou dus gewoon moeten werken. Hoe goed de kromme is voor een B18A is mij niet bekend. De D versie heeft wat meer mengsel te verwerken en zal dus wat pittiger zijn in gebruik. Ik verwacht dat de vervroeging wat sleiler verloopt. Werken zal het vast en wie weet wel verassend goed... Misschien een beetje spelen met de statische vervroeging. En dan denk ik eerder later dan vroeger zetten. Steeds 2 graden verstellen en proefrijden was het advies van Ben Flierman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 19:25 #89345 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic B18D cilinderkop
Dag Rob,

Je hebt exact dezelfde verdeler als in mijn Amazon met B18D zat. Ik zeg zat want ik heb hem onlangs vervangen voor een 123 unit. Hij zou dus gewoon moeten werken. Hoe goed de kromme is voor een B18A is mij niet bekend. De D versie heeft wat meer mengsel te verwerken en zal dus wat pittiger zijn in gebruik. Ik verwacht dat de vervroeging wat sleiler verloopt. Werken zal het vast en wie weet wel verassend goed... Misschien een beetje spelen met de statische vervroeging. En dan denk ik eerder later dan vroeger zetten. Steeds 2 graden verstellen en proefrijden was het advies van Ben Flierman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD