- Berichten: 1
Volvo MB10A help!
- harrie heemstra
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 21:28 #132338
door harrie heemstra
Beantwoord door harrie heemstra in topic Volvo MB10A help!
Hallo Hans,
Bijna 5 jaar later lees ik jou perikelen met de MB10a. Ik ben benieuwd in welk type boot jouw motor zit/zat.
Ik heb namelijk vrij identieke verschijnselen met mijn MB10a gehad, maar uiteindelijk gevonden.
Ik heb 2 jaar geleden een victoire25 gekocht met de zelfde type motor en ook die verschijnselen (jouw ex-boot?). Ook filter, waterscheider, brandstofpomp en carburator geheel uit en in elkaar gezet. Steeds geen problemen gevonden.
Het moest een brandstof probleem zijn, want vonken waren er genoeg.
Uiteindelijk ging bij mij een lampje branden, nadat ik de carburator voor de 3e keer uit elkaar had liggen.
Heeel voorzichtig zat ik met de flotter te spelen totdat ik ontdekte dat deze af en toe op zijn hoogste punt (brandstof toevoer dicht) bleef hangen achter een slecht nagemaakte pakking. Ik heb de pakking met een scherp afbreekmesje op maat gesneden en terug geplaatst. Starten en lopen. Nooit meer problemen gehad. Ik had er zoveel vertrouwen in dat ik er zelfs mee naar Terschelling en Schiermonnikoog ben gevaren. (Ook gezeild hoor..)
Ik verwacht dat je het probleem al op 1 of andere manier hebt opgelost, en anders is het een aandachtspunt voor andere benzine motor gebruikers.
Vriendelijke groet,
Harrie Heemstra
Bijna 5 jaar later lees ik jou perikelen met de MB10a. Ik ben benieuwd in welk type boot jouw motor zit/zat.
Ik heb namelijk vrij identieke verschijnselen met mijn MB10a gehad, maar uiteindelijk gevonden.
Ik heb 2 jaar geleden een victoire25 gekocht met de zelfde type motor en ook die verschijnselen (jouw ex-boot?). Ook filter, waterscheider, brandstofpomp en carburator geheel uit en in elkaar gezet. Steeds geen problemen gevonden.
Het moest een brandstof probleem zijn, want vonken waren er genoeg.
Uiteindelijk ging bij mij een lampje branden, nadat ik de carburator voor de 3e keer uit elkaar had liggen.
Heeel voorzichtig zat ik met de flotter te spelen totdat ik ontdekte dat deze af en toe op zijn hoogste punt (brandstof toevoer dicht) bleef hangen achter een slecht nagemaakte pakking. Ik heb de pakking met een scherp afbreekmesje op maat gesneden en terug geplaatst. Starten en lopen. Nooit meer problemen gehad. Ik had er zoveel vertrouwen in dat ik er zelfs mee naar Terschelling en Schiermonnikoog ben gevaren. (Ook gezeild hoor..)
Ik verwacht dat je het probleem al op 1 of andere manier hebt opgelost, en anders is het een aandachtspunt voor andere benzine motor gebruikers.
Vriendelijke groet,
Harrie Heemstra

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.