Amazon B20A LPG vs benzine
- Mark Prins
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-04-2026 09:59 #1480543
door Mark Prins
Mark
164E 1973
Amazon Combi 1969
Beantwoord door Mark Prins in topic Amazon B20A LPG vs benzine
De reden waarom hij niet op LPG liep bleek een inductiekabel te zijn welke om de kabel van de bobine moest. Ik dacht dat dit van een oude toerenteller was, dus had hem niet terug geplaatst
Ook het mengstuk heb ik omgedraaid. Hij loopt nu op LPG, nu nog afstellen.
@Han Misdom, heb jij zelf een CO meter? Als ja, heb je suggesties voor welke?
Ook het mengstuk heb ik omgedraaid. Hij loopt nu op LPG, nu nog afstellen.
@Han Misdom, heb jij zelf een CO meter? Als ja, heb je suggesties voor welke?
Mark
164E 1973
Amazon Combi 1969
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-04-2026 19:53 #1480553
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Amazon B20A LPG vs benzine
@Mark
Heb inderdaad een eigen CO meter, een retro exemplaar uit de 70-er jaren.
Als je nu iets wil kopen, tegen betaalbare prijzen, heb je een uitdaging te pakken.
Tweedehands worden regelmatig professionele digitale afstelkasten te koop aangeboden. Vaak moeten deze elk jaar gecallibreerd worden, doe je dat niet dan vallen ze in een error mode.
Gunson levetr wel een CO meter die nog enigszins betaalbaar is. Praktisch bruikbaarheid vond ik niet echt geweldig. Ik heb er ooit eentje gehad maar als je hem verplaatste, of zelfs maar een kwart slag verdraaide, dan was hij van slag en kon ik weer beginnen om hem af te regelen.
Als je maar zelden een CO meter nodig hebt ga dan naar een afsteldag bij jou in de regio of rijdt even langs bij een plaatselijk garagebedrijf.
Heb inderdaad een eigen CO meter, een retro exemplaar uit de 70-er jaren.
Als je nu iets wil kopen, tegen betaalbare prijzen, heb je een uitdaging te pakken.
Tweedehands worden regelmatig professionele digitale afstelkasten te koop aangeboden. Vaak moeten deze elk jaar gecallibreerd worden, doe je dat niet dan vallen ze in een error mode.
Gunson levetr wel een CO meter die nog enigszins betaalbaar is. Praktisch bruikbaarheid vond ik niet echt geweldig. Ik heb er ooit eentje gehad maar als je hem verplaatste, of zelfs maar een kwart slag verdraaide, dan was hij van slag en kon ik weer beginnen om hem af te regelen.
Als je maar zelden een CO meter nodig hebt ga dan naar een afsteldag bij jou in de regio of rijdt even langs bij een plaatselijk garagebedrijf.
- Johan Geers (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-04-2026 00:45 #1480554
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Amazon B20A LPG vs benzine
Misschien dat
www.howacarworks.com/engine/tuning-the-e...ith-a-colortune-plug
een oplossing is.
Ik weet niet hoe dit op LPG werkt.
Als je bij ALIexpres "co meter car exhaust" intypt kom je nogal wat tegen maar welke een geschikte is??????
CO meters zijn niet goedkoop en voor incitendeel gebruik vind ik het nogal duur
succes
Johan Geers
Ik weet niet hoe dit op LPG werkt.
Als je bij ALIexpres "co meter car exhaust" intypt kom je nogal wat tegen maar welke een geschikte is??????
CO meters zijn niet goedkoop en voor incitendeel gebruik vind ik het nogal duur
succes
Johan Geers
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
14-04-2026 21:57 - 14-04-2026 22:43 #1480561
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Amazon B20A LPG vs benzine
Je zou misschien een lambdasonde met uitlezing kunnen overwegen, ik heb uit mijn hoofd 250,- betaald voor een uitlezings-print en iets van 75,- voor de breedband sonde.
Kan je onder verschillende belastingen onderweg meten of zelfs metingen opslaan als je scope hebt met opslaggeheugen. (200,- voor scope en laptop hebben meeste mensen wel ergens rondzwerven)
Ik geloof dat ik daarover al wat gepost had op dit forum toen mijn ama beroerd liep door versleten nokas, zal eens zoeken......
Nee dus, daar had ik nog niets over gepost, bij deze even een link naar filmpje over een testritje met lambdasonde-uitlezing en picoscope op laptop;
stippellijn is de ideale lijn, boven en onder de stippellijn is dan vervolgens rijker en armer.
Betreft IMPCO gasinstalatie, de ama rijdt alleen op LPG, alle benzine-onderdelen zijn er af.
Kan je onder verschillende belastingen onderweg meten of zelfs metingen opslaan als je scope hebt met opslaggeheugen. (200,- voor scope en laptop hebben meeste mensen wel ergens rondzwerven)
Ik geloof dat ik daarover al wat gepost had op dit forum toen mijn ama beroerd liep door versleten nokas, zal eens zoeken......
Nee dus, daar had ik nog niets over gepost, bij deze even een link naar filmpje over een testritje met lambdasonde-uitlezing en picoscope op laptop;
stippellijn is de ideale lijn, boven en onder de stippellijn is dan vervolgens rijker en armer.
Betreft IMPCO gasinstalatie, de ama rijdt alleen op LPG, alle benzine-onderdelen zijn er af.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Laatst bewerkt 14-04-2026 22:43 door Jan van Bochove.