Ik heb ook, ergens 15 jaar terug, een 1985 740 GLE gehad met deze mechanische injectie. Ook een automaat. Ook altijd problemen met rondloop bij stationair.
Er zijn maar heel weinig monteurs met de juiste kennis, toen al. En ook nog steeds minder onderdelen te verkrijgen.
De keus was voor mij; of naar een moderne injectie ombouwen (Bosch 2.4), of verkopen. Ik heb het laatste gedaan. De 740 bestaat inmiddels niet meer zag ik net. 🫣
Later had ik een 740 met pierburg carburateur, ook drama troep, daar heb ik een F motor met Bosch 2.4 ingeschroefd. Daarmee o.a. door Zuid-Amerika gereden met allerlei goedkope benzines. Bullet proof. 💪 Paar jaar stilstaan, accu er in en gewoon weer mooi lopen. Alles modulair en niets op elkaar inleren. Voor mij nooit meer iets anders.
Ik zou inderdaad zoeken naar een specialist die hier echt thuis in is. Gewoon overal een beetje aan draaien kan iedereen.