Stotteren hoge toerental
- Roy Bakker
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-06-2025 19:08 #1477599
door Roy Bakker
Beantwoord door Roy Bakker in topic Stotteren hoge toerental
Ik heb vanmiddag de carburateur los gehad, heb t membraam schoongemaakt en was beetje aan 't verstaffen, nu eerst weer terug geplaatst en ingesmeerd met olie. Rijd nu oké zonder te stotteren. Nieuwe membraam is besteld en onderweg. Ik zal het hier op de hoogte houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Zon
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-06-2025 19:12 #1477600
door Zon
Beantwoord door Zon in topic Stotteren hoge toerental
Bedankt voor de update.
Wat is "aan 't verstaffen"?
Als ik er op zoek krijg ik allemaal hits van Max Verstappen...
Wat is "aan 't verstaffen"?
Als ik er op zoek krijg ik allemaal hits van Max Verstappen...

- Roy Bakker
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-06-2025 19:14 #1477601
door Roy Bakker
Wahah rijd die tegenwoordig ook in style dan ?
Verstaffen is dat het poreus wordt, in gaat drogen, later scheuren.
Verstafte rubbers rondom je ramen bijvoorbeeld. Maar kan ook drents zijn 🤣
Verstaffen is dat het poreus wordt, in gaat drogen, later scheuren.
Verstafte rubbers rondom je ramen bijvoorbeeld. Maar kan ook drents zijn 🤣
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-06-2025 20:57 #1477603
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Stotteren hoge toerental
Dag Roy,
Ik heb de indruk dat je nog ervaring aan het opdoen bent in het sleutelen aan oude Volvo's.
De valkuil is dat je van de hak op de tak springt in de zoektocht naar de oplossing.
De enigste manier die goed werkt is alles systematisch nalopen.
In een poging om in dit opzicht onze leden vooruit te helpen heb ik een aantal artikelen gepubliceerd in het VKM 102 t/m 105.
En realiseer je;
Ik heb de indruk dat je nog ervaring aan het opdoen bent in het sleutelen aan oude Volvo's.
De valkuil is dat je van de hak op de tak springt in de zoektocht naar de oplossing.
De enigste manier die goed werkt is alles systematisch nalopen.
In een poging om in dit opzicht onze leden vooruit te helpen heb ik een aantal artikelen gepubliceerd in het VKM 102 t/m 105.
En realiseer je;
- bij elke stap die gezet wordt kunnen fouten gemaakt worden (dus check, double check)
- en nieuwe onderdelen kunnen ook defect zijn of binnen zeer korte termijn sneuvelen (de zogenaamde nul-uurs uitvallers)
- Roy Bakker
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-06-2025 08:50 #1477605
door Roy Bakker
Hallo Han,
Dat heb je helemaal juist, sinds 1 jaar rijd ik een oude volvo. En de daarbij behorende informatie haal ik graag uit deze forums. Voor mij heel erg tastbaar en waardevol.
Wat bedoel je met van de hak op de tak naar de oplossing?
kijk ik heb tot nu toe alles nagelopen, vervangen wat vervangen moet worden, waar ik zelf niet bij kn laten reviseren wat nodig was.
ik heb een 145 gekocht met veel werk, dat wist ik, maar deze behoeft helaas wat meer liefde en die krijgt ie ook. Ik wil hem nu eerst motorisch top hebben dan km's maken en later de gehele auto demonteren, roest aanpakken daar waar t zit, en volledig opnieuw spuiten.
Ik zal je info even opzoeken bedankt voor de tip.
Dat heb je helemaal juist, sinds 1 jaar rijd ik een oude volvo. En de daarbij behorende informatie haal ik graag uit deze forums. Voor mij heel erg tastbaar en waardevol.
Wat bedoel je met van de hak op de tak naar de oplossing?
kijk ik heb tot nu toe alles nagelopen, vervangen wat vervangen moet worden, waar ik zelf niet bij kn laten reviseren wat nodig was.
ik heb een 145 gekocht met veel werk, dat wist ik, maar deze behoeft helaas wat meer liefde en die krijgt ie ook. Ik wil hem nu eerst motorisch top hebben dan km's maken en later de gehele auto demonteren, roest aanpakken daar waar t zit, en volledig opnieuw spuiten.
Ik zal je info even opzoeken bedankt voor de tip.