Onregelmatig lopen bij constant toerental
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-10-2008 22:06 #90146
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Onregelmatig lopen bij constant toerental
Mogelijk een scheur in het inlaatspruitstuk. De oorzaak kan zijn dat de uitlaat niet wordt gesteund bij de versnellingsbak. Han zocht al in die richting. Alle mogelijkheden zijn al genoemd. Tip: begin bij de ontsteking, dan carburateur vervolgens opmeten ligthoogte nokkenas dan compressiemeting vervolgens controle inlaatspruittstuk. Succes.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob W (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-10-2008 00:05 #90145
door Rob W (GAST)
Beantwoord door Rob W (GAST) in topic Onregelmatig lopen bij constant toerental
<p>Bedankt voor alle adviezen!</p><p>Het probleem is net zo snel verdwenen als het opkwam, ik heb afgelopen weekend 500km gereden zonder dat de motor ook maar 1 slag gemist heeft. Nokkenas of compressieproblemen lijken me dus onwaarschijnlijk.
Vacuumslang naar de verdeler is in orde, rembekrachtiger lijkt ook goed, ontsteking staat op tijd.</p><p>Ik vertouw het nog niet helemaal, ik zal het inlaatspruitstuk nog eens goed onderzoeken op een lekkage.</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Vacuumslang naar de verdeler is in orde, rembekrachtiger lijkt ook goed, ontsteking staat op tijd.</p><p>Ik vertouw het nog niet helemaal, ik zal het inlaatspruitstuk nog eens goed onderzoeken op een lekkage.</p><p> </p><p> </p><p> </p>
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-10-2008 08:10 #90144
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Onregelmatig lopen bij constant toerental
<p>Ik heb een tijdje geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij was het uiteindelijk toch de ontstekingsunit. Van de mechaniosche (door toerental) vervroeger was een veertje gebroken waardoor het ontstekingstijstip steeds ging verlopen.</p><p>Controle daarop is eenvoudig. Haal de verdelerkap even los en draai de rotor 1 kant op (dacht linksom). Als je hem loslaat moet hij vlotjes teruggaan naar de oude positie. Als hij daar blijft staan zijn het die veertjes.</p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p>
Groetjes,
Jan