Help Job de weg op (gebroken krukas ?)

Lees meer
03-01-2009 20:53 #90711 door P. Konings
Beantwoord door P. Konings in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
ik heb hier wel een blok liggen , deze mag je komen halen voor 100 euro
rijdend uit een autogehaald,ik hoor het wel mijn tel nummer 0485 515084

groet paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2009 12:48 #90710 door job vogel (GAST)
Beantwoord door job vogel (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
<p>Ik heb Paul gebeld en ga volgende week dat blok ophalen.</p><p>Het is een B18 blok, dat in een boot heeft gezeten (penta) , en volgens Paul waarschijnlijk maar weinig gelopen heeft.
Dit was ongeveer wat ik zocht, iemand van dit forum die nog een blok had liggen, en te vertrouwen is.
Honderd euro is natuurlijk weinig, dus garantie is geen optie. Maar het blok is er 1.5 jaar geleden uitgehaald, heeft alleen maar binnen gestaan, en liep toen goed. Het is een lekker stukje rijden, maar voor dit geld kan ik de gok wel wagen. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-01-2009 16:10 #90709 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
<p>Mijn 144 rijdt alweer een half jaar op een B20A van 60 euro, en mijn broertjes 145 is net een B18A van 40 euro wijzer geworden. Beide blokken stonden los ergens in een schuurtje, lopend weggezet en niks meer mee gedaan volgens de verkopers, en ze doen het prima (de B20A trekt voluit tot 150 km/h). Ik heb de krukas rondgedraaid, gekeken of de kleppen open gaan, en ze meegenomen.</p><p>Thuisgekomen alles in de olie gezet, tijdje rondgedraaid met de hand, kijken of de olie boven komt. Als je wilt proefdraaien zet je een stukje uitlaat eraan, oude radiator aansluiten en starten maar. Maak je geen zorgen over koeling, tegen de tijd dat-ie te heet wordt weet je al of het nog wat wordt met dit blok of niet.</p><p>Volgens mij kunnen ze ontzettend lang stilstaan. Ik denk wel dat je een beetje geluk moet hebben, daar heb je nu ook wel eens recht op.</p><p>Penta B18's zijn redelijk snel (ca. 110 pk 6000 toeren op benzine), maar er zijn ook hele trage lage compressieversies (45 pk 3500 toeren op kerosine).</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 21:15 #90708 door bart korn (GAST)
Beantwoord door bart korn (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
<p>een penta blok is goed te gebruiken,maar moet dan wel verbouwd worden de kop,nokas,distributiedeksel,vliegwiel is allemaal anders</p><p>in heiloo ligt er nog een b18 voor 75 euro dat lijkt mij makelijker,en het is om de hoek.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2009 11:32 #90707 door job vogel (GAST)
Beantwoord door job vogel (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
<p>1: Is dit waar ? Ik hoop het niet want ik heb net een busje gehuurd</p><p>2:zet er in ieder geval een site oid bij, ik zie nergens een b18 in heiloo.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-01-2009 12:39 #90706 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
Marktplaats, een paar dagen geleden was-ie er nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2009 13:40 #90705 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
Nu staat er een complete 144 de luxe op marktplaats voor 200 euro, zie link.marktplaats.nl/221384629

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-01-2009 13:48 #90704 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
Daar ben ik toevallig anderhalf jaar (!) geleden naar wezen kijken, toen al niet best (eufemisme). Distributie kapot, cilinderkop was eraf gehaald in een (uiteraard vruchteloze) poging dat op te lossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2009 13:32 #90703 door job vogel (GAST)
Beantwoord door job vogel (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
<p>Update: B18 Penta blok ligt in mijn garage, kwam uit een amazon, dus was natuurlijk al aangepast om in een auto te werken. Wel jammer was dat ik 150 euro betaald heb voor een busje, omdat ik er helemaal vanuit ging dat een ford k zonder trekhaak niet zou voldoen. Toen ik in Gennep kwam bleken er ongeveer 80 van die motorblokjes in te kunnen, en ik een ford k zou hij makkelijk hebben gepast. Maargoed, ik heb een blok. </p><p>Verder vertelde Paul mij dat de koppelingsplaten nog goed vastgezet moeten worden ofzo, met een speciale tang/sleutel.Het zegt mij allemaal bar weinig, maar ik zal eens rond gaan vragen.</p><p>Als mijn auto over een maand niet rijdt geef ik het op, dus nu ga ik heel erg mijn best doen om de blokjes te swappen.
Als er nog iemand is die zin heeft om een handje te helpen, ik heb (goede) wijn, en evt. bier, lekker eten.</p><p>Job</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-01-2009 14:27 #90702 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Help Job de weg op (gebroken krukas ?)
<p>Denk dat je bedoelt dat de koppelingsplaat nog gecentreerd moet worden, oftewel het gat in kopp.plaat moet (ongeveer) in lijn liggen met het midden vd krukas. Omdat anders de as vd versnellingsbak er niet goed door gaat.</p><p>Mijn ervaring is dat dit het geval is als de buitenrand vd kopp.plaat gelijk ligt met de rand vd drukgroep (deze handvast aandraaien zodat de kopp.plaat nog te verschuiven is). Trouwens, gewoon kijken of alles in lijn ligt, is meestal ook wel voldoende.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.