starten en blijven lopen in kou
- J.M.E.C. Coumans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2009 11:53 #90921
door J.M.E.C. Coumans (GAST)
Beantwoord door J.M.E.C. Coumans (GAST) in topic starten en blijven lopen in kou
<p>Hallo Esther,</p><p>Dat na een paar km afslaan, een tijd laten staan en dan weer gewoon starten, komt me bekend voor, bij mijn 164 was het uiteindelijk de condensator die ik heb moeten vervangen. Heeft natuurlijk niks te maken met je probleem van het moeilijk op lpg starten. Ik start mijn 164 op lpg bij koude als volgt. Choke helemaal open en vervolgens de sleutel een keer draaien maar nog niet tot starten, je hoort dan het inspuiten van de lpg, vervolgens sleutel terug en opnieuw starten, als hij aanslaat de choke half terug.</p><p>Succes ermee,</p><p>Jo </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Esther R (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2009 09:39 #90920
door Esther R (GAST)
Beantwoord door Esther R (GAST) in topic starten en blijven lopen in kou
"Als de boel (verdamper EN carburateur(s)) eenmaal bevroren is met deze temperaturen helpt alleen een feun nog ,het zal niet uitzich zelf ontdooien nu..vandaar dat benzine dan ook niet meer werkt."Hallo JoJo, ik zie dat ik niet goed heb gelezen. Nu begrijp ik het niet meer willen starten na gas :-)Hallo Lars: ik heb de moter laatst na laten kijken bij een garage in Doetinchem. Ze zeiden dat deze niet meer zo heel sterk is en hebben m vervolgens 'afgesteld'. Ik neem aan dat dit hetzelfde is als kleppen stellen. Ik weet niet of ze toen ook de compressie gemeten hebben maar dat kan ik altijd nog laten doen, alleen begrijp ik niet precies wat ik dan meer weet behalve hoe goed of slecht ze is..Koelvloeistof en olie kijk ik heel vaak na en houd ik mooi op peil.. Mijn warmte meter is stuk.. Ik gebruik de gevoelstemperatuur uit de blazer om te kijken of ze al een beetje op temperatuur is. (iemand heeft ooit achter het dashbord geknutsels en tot nu heb ik niemand kunnen vinden die nog begrijpt welke kabel waarvoor is...)Hallo Arnold: ik rij ongeveer 5000 km per jaar. Dat is heel weinig, maar dat is wel over het jaar verspreid en ik denk in de winter wat meer dan in de zomer. Wanneer gaan ze over? Ik tank 1x per maand gemiddeld. Dus ik heb het volgende geleerd:Mogelijk heb ik niet genoeg compressie (druk?) in de moter.Mogelijk blijft de vlotternaald van de benzine hangen en daardoor verzuipt ze.Misschien is mijn koelvoeistof oud.Misschien valt met starten op gas de spanning weg. En hier ga ik even over bellen, Niek
dat wordt waarschijnlijk dit weekend of begin volgende week. Goed?Met dank voor alle reacties, ik wordt er nog wijzer van :-)Groetjes Esther

- Marcel van Soest
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-01-2009 10:31 #90919
door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic starten en blijven lopen in kou
zit er voldoende koelvloeistof in je radiateur? als het peil te laag is bereikt deze de verdamper moeilijk tot niet, zaker als de verdamper hoog zit, ik heb dit probleem ook gehad.