Bougie 4e cilinder 3x maal stuk.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2009 21:53 #92482 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Bougie 4e cilinder 3x maal stuk.
Ik dacht dat ik optimistisch was over de levensduur van onderdelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2009 22:24 #92481 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Bougie 4e cilinder 3x maal stuk.
Beste Hans vd Plas

Een klein glimlachje kon ik toch niet onderdrukken. Je ziet het al aan de reacties van Gert, Hans en Marc; voor ons is toch min of meer duidelijk wat er moet gebeuren. Ik kan je wel uit gaan leggen wat er allemaal kapot kan zijn en wat de verschijnselen daar van zijn, maar de onderdelen waar we het over hebben zijn echt over hun houdbaarheidsdatum heen. Overigens denk ik dat jij een man bent met wat meer geluk dan anderen: Je hebt in je Volvo uitzonderlijk goede spullen gemonteerd gehad!
Zelfs een Volvo heeft af en toe onderhoud en een nieuw onderdeeltje nodig. Het kan nooit kwaad om daar eens je licht over op te steken; je zult vast nóg meer plezier aan je auto hebben. Dit forum gaat voor 95% over onderhoud, dus informatie genoeg, dacht ik zo.

Groet, Sven

• Hans van de Plas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2009 22:02 #92480 door Hans van de Plas (GAST)
Beantwoord door Hans van de Plas (GAST) in topic Bougie 4e cilinder 3x maal stuk.
<p>Heren,</p><p>Je kunt het ook om draaien, ik onderhoud mijn auto heel goed waardoor ik in die 15 jaar heel weinig storingen heb gehad. Ik kan wel preventief van alles gaan vervangen maar de hobby vind ik nu juist om dingen die kapot gaan te repareren en pas als dat niet lukt te ze vervangen, en de "pest" is met die volvo motoren dat ze het bijna altijd blijven doen. Willeswaar heb ik jullie advies opgevolgd en een nieuwe verdelkap, rotor en bougiekabels er in gezet want ik wil het lot niet tarten. Bedank voor julie advies in iedergeval, ik denk dat het euvel hier mee over is. De bobine zit er ook al tig jaren in (een losse), hoe kan ik die testen om te kijken of die nog goed is?</p><p>Hans van de Plas</p>

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-07-2009 09:06 #92479 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Bougie 4e cilinder 3x maal stuk.
<p>Ik ben het helemaal eens met je onderhoudsstrategie, ik zou zelfs maar &eacute;&eacute;n bougiekabel vervangen, de overige drie deden het toch nog? De bobine moet een bepaalde interne weerstand hebben, kan even zoeken hoeveel, maar je kan ook stellen dat-ie het doet totdat-ie kapot gaat. De bobine gaat zelden in &eacute;&eacute;n keer kapot, tegen de tijd dat-ie startproblemen gaat geven gewoon een nieuwe meenemen.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD