nokkenas zo vast als een huis

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2010 23:24 #94150 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic nokkenas zo vast als een huis
<p>de nokkenas is 3 maal gelagerd door lagerschalen van witmetaal , dit is vrij zacht , in het midden van deze schalen is een oliekanaal waaruit onder de druk van de oliepomp olie wordt geperst.</p><p>als je zegt dat de nokkenas zelf vast zit en de ring tussen as en tandwiel is geplaatst kan de as alleen nog vast zitten op de lagerschalen , dit zou ik wel kontroleren door de distributie en opsluitplaat te verwijderen , in dit geval is dan de boel in de soep gelopen en de nokkenas en de lagerschalen beschadigd en onbruikbaar , vervangen van nokkenas en lagerschalen is dan nodig.</p><p>de vraag is hoe dit kan gebeuren.</p><p>ik denk dan aan ruw sleutelwerk en of wegvallen van de smering , er is voldoende olie in het blok.</p><p>erg vreemd.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Roland Houweling (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 00:04 #94149 door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic nokkenas zo vast als een huis
<p>ja idd vastlopen maar de motor heeft een paar tellen gelopen dus niet eens warm geweest om vast te lopen.</p><p>en wat betreft ruw sleutelwerk dat is het niet ik ben vliegtuigmonteur van beroep dus het lompe van de gemiddelde automonteur is er bij mij op school al uit geslagen.</p><p> </p><p>dan wordt t weekend klussen.</p><p> </p><p>gaan het zien als ik de oorzaak heb gevonden zal ik deze met u allen delen uiteraard.</p><p> </p><p>blijf natuurlijk altijd voor opties open staan.</p><p> </p><p>groet roland.</p>

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-01-2010 10:48 #94148 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic nokkenas zo vast als een huis
<p>Wat ik zou kunnen bedenken is dat de ring achter de tandwielen beschadigd is geraakt bij het wisselen van de tandwielen en is gaan opkrullen. Dat zie je snel genoeg en demontage van de tandwielen lijkt me toch al de volgende logische stap.</p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p><p> </p>

Groetjes,
Jan

• Joseph Skidje (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2010 10:56 #94147 door Joseph Skidje (GAST)
Beantwoord door Joseph Skidje (GAST) in topic nokkenas zo vast als een huis
Wat was hier nu de oorzaak van? Ben wel benieuwd.

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-05-2010 18:25 #94146 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic nokkenas zo vast als een huis
Is hier de oorzaak van gevonden?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD