nokkenas zo vast als een huis
- Roland Houweling (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2010 20:24 #49293
door Roland Houweling (GAST)
nokkenas zo vast als een huis is gemaakt door Roland Houweling (GAST)
<p>hallo allemaal,</p><p> </p><p>ten eerste de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar.</p><p> </p><p>ik zit met probleem</p><p>heb in mijn ama een b20 gemonteerd(wasb18) nieuwe ditributie er in enz enz.</p><p> </p><p>toen HETmoment daar was en ik de motor starte kwam ddeze met de tweede poging tot leven.</p><p>niet gek voor een motor welke dik jaar heb stil gestaan.</p><p>na ongeveer 12sec gelopen te hebben sloeg ie af en deed niks meer.</p><p> </p><p>na onderzoek bleek t dat de nokkenas nie meer mee liep</p><p>deksel er af en zie 3 gebroken tanden owwkee niks aan t handje.</p><p>probeer de boel te draaien niks </p><p> </p><p>wat kan het veroorzaken dat de nokkenas zo vast als een huis zit.</p><p>motor was nie eens warm en had voldoende olie.</p><p>voor het starten heb ik em minimaal 5 keer rond gedaan met de hand om dr zeker van te zijn dat niks aan liep of raar en zwaar liep.</p><p> </p><p>ik hoop van u te horen.</p><p> </p><p>groet roland.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2010 20:36 #94159
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic nokkenas zo vast als een huis
vreemd. stroomverdeleras vast?Nokkenasvolger klem?
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2010 20:38 #94158
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic nokkenas zo vast als een huis
<p>die is er nie uit geweest nog.</p><p>wordt t weekend helaas.</p><p>maar kan dat zo maar vast gaan zitten als de motor amper heeft gelopen en met de hand niet zwaarder loopt dan normaal.</p><p> </p><p>groet roland.</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2010 21:13 #94157
<p>hallo wederom,</p><p> </p><p>ik heb me schoonvader effe aan t werk gezet(smileeee)</p><p>en zowel de nokkenvolgers alswel de tuimelaars alswel de ontsteking zijn los.</p><p> </p><p>zelfs de oliepomp is los.</p><p> </p><p>dus wat kan t zijn lijkt er op dat het echt de nokkenas is.</p><p> </p><p>iemand enig idee?</p>
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-01-2010 08:23 #94156
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic nokkenas zo vast als een huis
Nokkenas naar achter geschoven bij het plaatsen van het tandwiel?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-01-2010 13:28 #94155
door Niek de Boer
<p>Ring achter spie nokkenas vergeten te plaatsen.</p><p> </p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 16:06 #94154
<p>ring is geplaatst.</p><p> </p><p>die nokkenas als die verschoven is kan ik die gewoon weer naar voren trekken.</p><p>of moet de boel uit elkaar.</p>
07-01-2010 17:34 #94153
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic nokkenas zo vast als een huis
Een muurvaste nokkenas klinkt wel vreemd.
Op basis van je beschrijving kan ik alleen nog de aandrijving voor de ontsteking bedenken die dan de nokkenas blokkeert.
Dus misschien niet alleen het ontstekinsverdeler zelf verwijderen maar ook het aandrijf asje.
Succes ermee,
Groeten Lars
Op basis van je beschrijving kan ik alleen nog de aandrijving voor de ontsteking bedenken die dan de nokkenas blokkeert.
Dus misschien niet alleen het ontstekinsverdeler zelf verwijderen maar ook het aandrijf asje.
Succes ermee,
Groeten Lars
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-01-2010 17:45 #94152
door Niek de Boer
Even voor de duidelijkheid: is de nokkenas er wel of niet uit geweest?
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 19:09 #94151
<p>de nokkenas is er niet uit geweest.</p><p> </p><p>voor de duidelijkheid.</p><p> </p><p>ik heb de distributie gewisseld maar niet op t tabdwiel van de nokkenas geslagen.</p><p>verder heb ik er nu uit gehaald,</p><p>1) de brandstofpomp</p><p>2)complete ontsteking.</p><p>3)nklepdeksel er af om te kijken of dr geen tuimelaars, stoterstangen en ander spul vast zaten of krom waren.</p><p>4)via t gat de aandrijving van oliepomp bekeken ook los.</p><p>dus het is echt de nokkenas welke vast zit.</p><p>nu is mijn vraag mocht de nokkenas naar achter geschoven zijn, kan ik deze zo weer naar voren trekken of moet de boel dan helemaal los.</p><p> </p><p>groet roland.</p>