volvo amazon 1958 glt project

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-01-2010 19:40 #94193 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic volvo amazon 1958 glt project
Hmmmm, lijkt me geen goede zaak!
Het feit dat er niet periodiek op gecontroleerd wordt (lees je niet meer naar de APK hoeft) houdt nog niet in dat het is toegestaan. Zie ook de eerdere reactie van Jo Jo.

Zie ook de wegenverkeerswet ( www.st-ab.nl/wettennr04/0352-108_Regeling_voertuigen.htm ), paragraaf 2 (eisen wijziging constructie), artikel 6.3
- n. de motorcode of het motortype van motorvoertuigen;
- o. het aantal cilinders van motorvoertuigen met uitzondering van bromfietsen;
- p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
- r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;

Nu help het al dat we het over een oldtimer hebben, dan is er bij de RDW al meer mogelijk.
Het is lastig maar best mogelijk om het een en ander netjes op kenteken te krijgen.
Zie ook het topic Amazon V8 uit juni vorig jaar.

Je komt dan uit bij een individuele test/keuring bij het testcentrum van de RDW in Lelystad.
Het zal best bureaucratisch gaan, maar als je het een en ander netjes en deugdelijk doet krijg je wel een aangepast kenteken (in mijn indruk).
Ik heb zelf via de RDW een Amazon cabrio op kenteken gekregen (zie autogegevens via www.rdw.nl , kenteken AM-39-33).

Succes met je project,
Groeten Lars

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-01-2010 22:52 #94192 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic volvo amazon 1958 glt project
<p>Niels ,</p><p>Ik snap best dat je een grotere motor in de amazon wil hebben , maar als je niet verzekerd rond rijd en je hebt een aanrijding ben je heel veel meer geld kwijt dan de kosten van de rdw keuring...</p><p>Verzekering vergoed geen cent ( hoop dat je geen letselschade claim krijgt.........kan je je hele leven blijven dokken.....)</p><p>met een 740 tubo blok of gekietelde b20 omzeil je het probleem van de niet kloppende papieren (cilinder aantal is makkelijker te controleren als : het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;)</p><p> </p><p>
</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD