warme motor op LPG loopt hoog stationair

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-02-2010 12:44 #94473 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
Een technisch inhoudelijke verklaring waarom het dan de verdamper is, heb ik niet.
Het is meer iets wat ik zelf proef ondervindelijk heb vastgesteld.
Zie dit draadje op Volvo-forum volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=25675

Ik had ergens gelezen dat de verdamper de oorzaak kon zijn.
Weet niet meer waar. Na wat aanklooien met aftappen van sludge heb ik hem uiteindelijk vervangen en was het probleem verholpen. M'n andere Amazon begint nu hetzelfde euvel te vertonen, dus binnenkort ook die verdamper maar vervangen.

De prijs van een verdamper hangt van het type af wat je koopt.
Gemiddeld tussen de 90 en 200 euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 07:36 #94472 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
<p>Wat ik een beetje mis als mogelijke oorzaak: Het zou ook, heel banaal, een versleten gasklep-as kunnen zijn. Die is dan niet helemaal passend meer in zijn huis, en omdat 'ie niet atijd in precies dezelfde stand terugkomt heb je dan het verschijnsel van valse lucht lansgs de astappen. . Met een koude motor valt het niet op; dan heb je meestal de choke een eindje uitstaan. Tijdens het rijden zul je het ook niet merken, omdat je dan het gaspedaal ingetrapt hebt en het toerental dan toch hoger is dan stationair.</p><p>Groet: Sven</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD