warme motor op LPG loopt hoog stationair
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 21:19 #49243
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
warme motor op LPG loopt hoog stationair is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
<p>Hallo allen, vraagje. Mijn inmiddels, voor mij betrouwbare, Amazon (ben er reeds enige malen door de sneeuw naar Utrecht mee gereden (en dat voor zo'n koopje) heeft nog een rare eigenschap, zo eigenwijs als die amazones kunnen zijn. Als ik een tijdje gereden heb, dan loopt die erg hoog stationair. Nu is die pas helemaal afgesteld en loopt die mooi op gas (jammer genoeg nog niet starten maar schakelt wel goed over), maar bij warme motor dus niet meer. </p><p>Op benzine is het veel minder maar op gas loopt die zeker 2000 toeren (gokje) met een warme motor. Ontsteking is ook vernieuwd (puntjes, condensator, en alles op tijd gezet). Wat zou dit kunnen zijn? PS dit is dus inmiddels een andere amazon dan de volvo waar ik eerst vragen over stelde met de motor die herrie maakte (die is inmiddels verkocht). deze had ik gekocht voor de onderdelen maar te zonde om te slopen en afgezien dat die amper remt en erg lelijk is rijdt die als de brandweer. </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 22:03 #94482
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
D'r zitten wat stel mogelijkheden op je verdamper, maar het mooiste is dat je dit in combinatie doet met een toerenteller en een Co meter.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 22:07 #94481
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
Beste Luuk,al geprobeerd de chokekabel iets minder strak te zetten, dit is op gas namelijk gewoon handgas.Succes!
02-02-2010 22:26 #94480
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
Ergens een luchtlek misschien? Valse lucht zorgt voor een hoger stationair. Kan tussen in/uitlaatpakking komen, of ergens bij de rembekrachtiger. Bijvoorbeeld.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
02-02-2010 22:33 #94479
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
Het kan ook nog je verdamper zijn. Trap je gaspedaal eens een keer fel in (en dan dus meteen weer los naar stationair).
Als hij dan wel netjes zakt is je verdamper denk ik versleten. Je zou dan nog aftappen van sludge kunnen proberen, maar dat helpt dan denk ik ook maar kort. Uiteindelijk is vervangen door een nieuwe dan het beste.
Ik heb me laten vertellen dat revisiesetjes niet echt uit kunnen (zijn naar verhouding duur en helpen niet altijd).
Wat betreft het niet starten op gas. Zit er wel een werkend veiligheidsrelais op?
Met andere woorden als je het contact aanzet, hoor je dan even gas stromen en vervolgens "klik" (dat de kleppen dicht gaan) na circa 10 seconden?
Als hij dan wel netjes zakt is je verdamper denk ik versleten. Je zou dan nog aftappen van sludge kunnen proberen, maar dat helpt dan denk ik ook maar kort. Uiteindelijk is vervangen door een nieuwe dan het beste.
Ik heb me laten vertellen dat revisiesetjes niet echt uit kunnen (zijn naar verhouding duur en helpen niet altijd).
Wat betreft het niet starten op gas. Zit er wel een werkend veiligheidsrelais op?
Met andere woorden als je het contact aanzet, hoor je dan even gas stromen en vervolgens "klik" (dat de kleppen dicht gaan) na circa 10 seconden?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 22:49 #94478
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
<p>Even een beetje off topic....Lars leg even uit: als hij dan wel netjes zakt is je verdamper overleden?</p><p>Misschien is die van mij dan ook wel overleden? Als de verdamper net helemaal afgesteld is van Luuk dan zou het naar mijn mening dus niet in de afstelschroef van de verdamper moeten zitten en zou ik daar zoveel mogelijk vanaf willen blijven?Volgens mij heb ik laatst ook een een probleem gelezen van Luuk over hoe de chokekabel te bevestigen misschien toch de klep iets te hoog gezet en daarom bij koud goed rijden en bij warm teveel gas krijgen?</p>
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 22:53 #94477
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
<p>Mark: als het de choke kabel is dan zou die dit ook met koude motor moeten doen. Trouwens als ik aande choke trek op LPG slaat die bijna af</p><p>Rob: ik heb geen rembekrachtiger, en ook dat luchtlek moet denk ik ook bij koude motor voor hoge stationar zorgen</p><p>Lars; dat kan het weleens zijn. Hoewel in het begin dit hielp (gas snel intrappen is dat nu niet meer het middel. Ik zit ook te dVerdamper is misschien ook al erg oud. wat kost dat? (hoewel ik er best mee kan rijden). hoe tap je sludge af? er zit blijkbaar geen werkend veiligheidsrelais op. Ik laat het contact op aanraden vd garage altijd even aan, maar ik hoor niks. </p><p>dank natuurlijk allen voor jullie snelle reacties</p>
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 22:55 #94476
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic warme motor op LPG loopt hoog stationair
Beste MArk, dat van die chokekabel was mijn vorige amazon die is 2 weken geleden verkocht. Ik denk toch dat Lars gelijk heeft. Ik kan er gewoon meerijden. Is trouwens 1 op 6 normaal? (voor het afstellen ik heb nog niet gemeten wat het nu is, maar het lijkt wat zuiniger)
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 23:07 #94475
door Mark Murre (GAST)
Ok I rest my case wat betreft de choke montage dan! Ik vind het alleen een gek verhaal als je bij een gasberdrijf bent geweest om aftestellen en dat zij dan niet gezien hebben dat de verdamper overleden is? Met de koude start mag de motor best wat meer gas krijgen en dat doe ik met mijn Amazon met een beetje choke en als die warm is dan dan mag de choke weer uit en als de choke dan niet helemaal dicht staat dan zou hij te hoog kunnen lopen maar er zijn veel meer dingen die het zouden kunnen zijn maar dit was de eenvoudigste om te checken vandaar!
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2010 23:14 #94474
door Mark Murre (GAST)
Ok I rest my case wat betreft de choke montage dan! Ik vind het alleen een gek verhaal als je bij een gasberdrijf bent geweest om aftestellen en dat zij dan niet gezien hebben dat de verdamper overleden is? Met de koude start mag de motor best wat meer gas krijgen en dat doe ik met mijn Amazon met een beetje choke en als die warm is dan dan mag de choke weer uit en als de choke dan niet helemaal dicht staat dan zou hij te hoog kunnen lopen maar er zijn veel meer dingen die het zouden kunnen zijn maar dit was de eenvoudigste om te checken vandaar!