B18d zuigers vervangen of niet

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2010 15:55 #94786 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B18d zuigers vervangen of niet
<p>in de revisiewereld kun je ook nog als volgt meten, de speling bovenin de cilinder (dus net waar de zuigerveer aan toe komt) meet je de zuigerveer, dus zet de zuigerveer erin, zet hem vlak door de zuiger er bovenop te zetten en meet vervolgens de zuigerveer-slot speling. een algemene maat is 0,025mm / per inch zuigerdiameter. (1 inch is 25,4 mm) speling </p><p>de zuigerspeling van 0,09/0,10 mm is absoluut geen probleem, zeer lichte "slijtage"plekken ook niet. als het mijn auto was, gingen ze er direct in. als het een korte "race"zuiger zou zijn zou dit een ander verhaal zijn. </p><p>ps. als de motor zichtbare slijtage op de cilinderwand heeft (= stootrand bovenin) dan kun je voor de zekerheid ook de zuigerveerslot-speling op het onderste punt in de cilinder meten, daar mag hij kleiner zijn, maar deze actie is in dit geval niet nodig. </p><p>succes!</p><p> </p><p>ps een ouderwets, zeer degelijk familiebedrijfje in ermelo kun je anders ook eens bellen. </p><p>pul motorenrevisie, 0341 421122</p><div id="nameAndCategory"><div id="nameAndCategory"></div></div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-03-2010 01:12 #94785 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18d zuigers vervangen of niet
<p>Sven, Marc, Hans en Bas, allemaal bedankt voor jullie reacties, Ik heb nog even met Pul Motorrevisie gebeld, hele vriendelijke mensen en zeker bereid om te helpen. Zij vonden 0.1 mm ruim maar zouden het graag zelf even zien om een oordeel te vellen. Nu is Geleen niet echt in de buurt van Ermelo,en hou dit aanbod dus even in gedachte. De meeste reacties zijn wel terug plaatsen met nieuwe zuigerveren maar mogelijk problemen in de toekomst. Het VOD heeft zuigers onderdeel nummer 275190 maat 84.095mm en deze zouden me dus op een speling brengen van 0.055mm, ruim binnen de maten van het revisie bedrijf maar weer buiten de maten die Marc aangeeft.</p><p>Groeten, Rob</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD