nieuwe uitlaat...daarna probleem: op benzine backfire,,klep verb
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-07-2010 14:05 #95900
door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic nieuwe uitlaat...daarna probleem: op benzine backfire,,klep verb
<p>Hallo Ruud.</p><p>Hierbij een reactie uit De Helder.</p><p>Ik heb je verhaal gelezen, en mijn eerste gedachte is, te grote klepspeling veer gebroken of de stelbout is verlopen. Bij verbrande klepzitting zou de speling juist kleiner moeten zijn, de klep komt dan hoger te liggen.</p><p>Ik heb zelf last gehad van backfire door een defecte bougie.</p><p>Slecht lopen na overgang van benzine naar gas, De benzine in de carb. is nog niet op of de benzine afsluiter lekt door,</p><p>1 keer benzine gebruiken in 1,5 jaar werkt niet echt mee. mede doordat de benzine dan veroudert kan zijn.</p><p>Groet Hans Slootweg.</p><p>06/40017691</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Niewenhuis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2010 16:59 #95899
door Ruud Niewenhuis (GAST)
Beantwoord door Ruud Niewenhuis (GAST) in topic nieuwe uitlaat...daarna probleem: op benzine backfire,,klep verb
de stoterstang komt wel omhoog als ik de ventilator draai...dr stoterstang is niet gebroken, de veer heb ik nog niet naar gekeken, allemaal hartelijk bedankt, ik ga zo de wedstrijd kijken, morgen (ochtend misschien nog even in de motor kijken, compressie meten, als ik niet te diep in het glaasje gekeken heb) een paar dagen naar een 'onbewoond' eiland, en dan ben ik donderdag weer terug (kan ik weer even in de motor duiken) om een dag later weer naar Gent (feestweek en schaken) te gaan voor een week....je ziet ik neem de tijd haha. overigens in anderhalf jaar wel iets vaker op benzine gereden, ik ben sinds april bezig hem op benzine te laten lopen, er was al een benzinepomp vernieuwd, onlangs benzinepomp weer vervangen want drooggelopen, gedeeltelijk carborateur gereviseerd....nou groeten, Ruud
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-07-2010 22:43 #95898
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic nieuwe uitlaat...daarna probleem: op benzine backfire,,klep verb
Ik dacht dat er haast bij was om op vakantie naar Spanje te kunnen?
- Ruud Niewenhuis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2010 17:13 #95897
Beantwoord door Ruud Niewenhuis (GAST) in topic nieuwe uitlaat...daarna probleem: op benzine backfire,,klep verb
<p>Hallo Niek de Boer, Arco Ruigveer en anderen,</p><p>Ik heb gekeken naar de kleppenhoogte en nog zonder de tuimelaaras te verwijderen kon ik zien dat er een verschil van 10 mm is tov de andere klephoogten, de 1e klep van cilinder 4 (ik dacht eerst 3e cilinder) komt niet verder omhoog terwijl de stoterstang wel omlaag gaat, dat betekent dat de stotoerstang loskomt, Wat betekent dit nu? De klep komt dus lager te liggen?? Heeft het nu nog zin om de tuimelaaras te verwijderen, ik kan het zo al zien...</p><p>Ik wacht even reactie af...of stuur even smsje naar de gegeven 06 nummers. Groeten, Ruud</p>
- Arco Ruighaver (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-07-2010 09:29 #95896
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic nieuwe uitlaat...daarna probleem: op benzine backfire,,klep verb
<p>Zoals het nu lijkt er is in iederval niets mis met de stoterstang, nokkenas en tuimelaars+as. Het vreemde is dat als een klep krom is, deze vaak nog wel min of meer op de juiste hoogte zit, echter alleen niet goed meer afsluit.</p><p>Staat de klepveer wel strak (eventueel gebroken), en/of kun je de klep met de hand omhoog trekken?
Ik zou haast denken dat er iets tussen de klep en de kop zit... </p><p>Was er niets van de bougie afgebroken toen je deze loshaalde? en kun je zien of de klepgeleider op dezelfde hoogte zit als de andere klepgeleiders.
Begin nu wel bang te worden dat er toch niets anders opzit dan het demonteren van de cinlinderkop.</p>
Ik zou haast denken dat er iets tussen de klep en de kop zit... </p><p>Was er niets van de bougie afgebroken toen je deze loshaalde? en kun je zien of de klepgeleider op dezelfde hoogte zit als de andere klepgeleiders.
Begin nu wel bang te worden dat er toch niets anders opzit dan het demonteren van de cinlinderkop.</p>
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
- Ruud Niewenhuis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-07-2010 23:19 #95895
Probleem opgelost! Ik ben heel blij dat het probleem is opgelost: Hans Slootweg heeft me geholpen, een klepveer kwam niet omhoog er zat een bout klem tussen de inlaatklep van de 4e cilinder, deze was zichtbaar na het spruitstuk eraf te halen. (de compressie was overigens tussen de 6,5 en
, het was een bout die was losgetrild in het luchtfilterhuis.de kop moest er dus toch af, hoefde niet gevlakt te worden, het koelwater eerst weg laten lopen in teil, kop eraf bout verwijderd, de klep zag er nog goed uit, op goede hoop alles weer teruggemonteerd, en lopen! Wel de bouten in luchtfilterhuis nu met veerring vastgezet...Wie weet ga ik toch nog een klein reisje maken, een vreugdereis....Ik wil hierbij iedereen bedanken en Hans Slootweg in het bijzonder, ik ben ook weer een stuk wijzer geworden! Wordt misschien vervolgd maar dan hopelijk met minder spectaculaire problemen....wat had dat nu gedacht, een bout tussen de klep...nogmaals bedankt en groetjes Ruud