- Berichten: 109
Carterontluchting B18 B
- Wouter Vansteenkiste
-
- aanwezig
- Expert lid
-
- 1800S van 24/03/1967
Minder
Lees meer
27-05-2023 15:20 #203291
door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Carterontluchting B18 B
Hallo,
Bedankt voor jullie input.
Uitpluiswerk op Zweeds forum bevestigt dat de klep voor op de carterventilatie origineel was op een modeljaar M (1967). Een vlamdover ( Art. 419771 ) wordt pas vanaf de B20 bovenop de carterventilatie gemonteerd (niet bij een B18
. Op onze 1800S was alleen het eitje aanwezig, rechtstreeks naar open lucht.
Het klepje (Webshop link Art. 418982 ) en verloopslang ( Art. 419422 ) zijn besteld op de webshop, omdat we alles terug conform origineel brengen. De (reductie)nippel ( Skandix Link) is niet te krijgen bij onze webshop maar wel bij Skandix.
Wordt aangesloten samen met de verbinding luchtfilter <> oliedop.
De SU's dienen nog afgeregeld te worden, momenteel zit een KD naald gemonteerd. Of de aansluiting een verschil maakt in afregeling, kan ik dus niet zeggen.
Mochten er problemen zich aandienen door deze manier van carterventilatie, meld ik mij.
Vriendelijke groet, Wouter
Bedankt voor jullie input.
Uitpluiswerk op Zweeds forum bevestigt dat de klep voor op de carterventilatie origineel was op een modeljaar M (1967). Een vlamdover ( Art. 419771 ) wordt pas vanaf de B20 bovenop de carterventilatie gemonteerd (niet bij een B18

Het klepje (Webshop link Art. 418982 ) en verloopslang ( Art. 419422 ) zijn besteld op de webshop, omdat we alles terug conform origineel brengen. De (reductie)nippel ( Skandix Link) is niet te krijgen bij onze webshop maar wel bij Skandix.
Wordt aangesloten samen met de verbinding luchtfilter <> oliedop.
De SU's dienen nog afgeregeld te worden, momenteel zit een KD naald gemonteerd. Of de aansluiting een verschil maakt in afregeling, kan ik dus niet zeggen.
Mochten er problemen zich aandienen door deze manier van carterventilatie, meld ik mij.
Vriendelijke groet, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 3261
28-05-2023 01:02 #203292
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Carterontluchting B18 B
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wim van Haren
- aanwezig
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 72
28-05-2023 21:51 #203301
door Wim van Haren
Beantwoord door Wim van Haren in topic Carterontluchting B18 B
De slang gaat dan naar het T-stuk van de olievuldop en dan naar ? Mijn Volvo Amazon sedan is ven 1962.
Groet Wim
Groet Wim
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
-
- aanwezig
- Expert lid
-
- 1800S van 24/03/1967
Minder
Lees meer
- Berichten: 109
30-05-2023 20:05 #203335
door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Carterontluchting B18 B
Wim,
Ik denk dat jouw vraag bij het andere topic hoort.
In elk geval: zowel de carterontluchting als rembekrachtiger worden op het spruitstuk aangesloten.
Bij voorkeur elk afzonderlijk op het spruitstuk (carterontluchting via reductienippel, rembekrachtiger via gewone nippel).
Het T-stukje kan gebruikt worden voor aansluiting van beiden op 1 nippel, wel met de reductie rekening houden.
Hoop dat dit e.e.a. helder maakt.
Groet, Wouter
Ik denk dat jouw vraag bij het andere topic hoort.
In elk geval: zowel de carterontluchting als rembekrachtiger worden op het spruitstuk aangesloten.
Bij voorkeur elk afzonderlijk op het spruitstuk (carterontluchting via reductienippel, rembekrachtiger via gewone nippel).
Het T-stukje kan gebruikt worden voor aansluiting van beiden op 1 nippel, wel met de reductie rekening houden.
Hoop dat dit e.e.a. helder maakt.
Groet, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.