Volvo amazone na ongeveer 3 km rijden slaat de motor af.

Lees meer
14-09-2022 23:18 #200202 door Jianis Markakis
Beantwoord door Jianis Markakis in topic Volvo amazone na ongeveer 3 km rijden slaat de motor af.
Bedankt Kees.
Ik had mijn zekeringen al gecontroleerd. Als je het eenmaal hebt genoemd, ga ik ze nog een keer bekijken en dan gedetailleerder en ga ik ook solderen !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2022 23:27 #200203 door Jianis Markakis
Beantwoord door Jianis Markakis in topic Volvo amazone na ongeveer 3 km rijden slaat de motor af.
Bedankt Rob.
Het gebruik van de stroboscoop is een goede tip, ik zal het eens proberen met de originele gepantserde bobine.
Hoewel ik een gloednieuwe externe bobine heb geïnstalleerd en het probleem exact hetzelfde blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2022 01:19 #200204 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo amazone na ongeveer 3 km rijden slaat de motor af.
Heeft u advies over welk materiaal ik kan gebruiken om een dikke isolatorflens te maken?

Ik heb bakeliet gebruikt, maar bij de club kun je ze kopen voor Zenit Stormberg zoeken op isolatiepakking. (vergeet niet om langere draadstuds er bij te kopen
Maar verleg je benziene leiding eens koudere route.
En dat de benziene verandert staat als een paal boven water in het begin toen ik hier in de Filippijnen kwam wonen liep mijn auto ook goed op octaan 95.
Moet je eens zien wat ik gedaan heb om mijn auto nu goed 95 te laten lopen.
Nu heb ik twee carburators dus de doorstroom per carburator is lager dan met een carburator, dus met het verleggen van de benziene leiding kom je al een eind.
En net als op het filmpje een stukje doorzichtige leiding als test of het werkelijk vaporlock is.
En bij stilvallen kijken of de vlotter kom van je carburator nog vol is, is die leeg kun je er vergif op innemen dat het vaporlock is.
Want de oplossing voor vaporlock is koelen, koelen en nog eens koelen.
Je vlotterkom isoleren helpt ook al een heel eind.
Octaan 95 van nu verdampt nu eenmaal sneller.
Ik heb dit alles moeten doen omdat ik niet anders dan 95 kan krijgen dus ik heb dat verhaaltje gemaakt voor degene die in hetzelfde ship komen te zitten als ik, hoeven ze niet het wiel uit te vinden.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.