- Berichten: 7
Volvo amazone na ongeveer 3 km rijden slaat de motor af.
- Jianis Markakis
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ook een keer dit verhaal gezien bij een Amazon en daar bleek de verdeelkap gescheurd, dit is moeilijk te zien en alleen een andere erop zetten sluit dit uit.
Als je er niet uit komt zal je de wagen moeten opwarmen en als hij stopt, een voor een moeten checken, krijgt hij benzine, is er een goede vonk, wat is de oorzaak
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Octaan 95 moet je wel het e.e.a. aanpassen
zie www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...-naar-tropen-aamzone
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1870
Ik zou ook de contactpunten,condensator,verdelerkap en de rotor vervangen. Zo ook het membraan van de stromberg - carburateur. Hoe is het met de bougiekabels ,met name de kabel van bobine naar verdelerkap? Als de motor uitvalt controleren of er wel benzine bij de carburateur komt. Stopt de motor er plotseling mee of gaat hij eerst slecht lopen? Is de beluchting van de benzinetank in orde,hoor je een sissend geluid als je de dop losdraait ,wanneer de auto er mee stopt ? Valt de spanning soms bij het contactslot weg?
succes ,Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jianis Markakis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Ik weet van vapourlock omdat ik ook met een 74 jaar oude Chevrolet rijd.
Bij de Amazone zit een hitteschild onder de carburateur maar het heeft nooit een isolator gehad.
Normaal had hij in het verleden nooit problemen. Misschien is de brandstofkwaliteit nu slechter met de extra ethanol Ik zal een extra stap zetten om vaporlock te voorkomen.
De verdelerkap lijkt in orde te zijn maar Ik krijg toch een nieuwe plus de rotor, contactpunten en condesator.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jianis Markakis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Ik gebruikte altijd euro 95 zonder problemen.
Ik zal je advies opvolgen om 98 te gebruiken en de ontsteking te veranderen.
Heeft u advies over welk materiaal ik kan gebruiken om een dikke isolatorflens te maken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jianis Markakis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Het membraan en de kabels zijn goed, ook de ventilatie van de brandstoftank is ok.
De motor werkt +/- 5 seconden niet goed voordat hij stopt.
Ik ga nieuwe contactpunten,condensator,verdelerkap en rotor halen
Goed advies Ik zal volgende keer controleren of er brandstof in de carburateur zit..
Ook moet ik een manier vinden om te controleren of de spaning vanzelf stopt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1870
Dat laatste ,of en waar de spanning eventueel wegvalt ,kun je constateren door provisorisch een lampje met draden aan je dashboard te hangen en het lampje aan te sluiten op een plaats, waarvan je denkt ,dat mogelijk de spanning er af valt op het moment dat de motor er mee stopt. Zo kun je de oorzaak vinden als die op elektrisch gebied zit.Tijdens het rijden ,zie je dat dan meteen.
succes, Niek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Ik heb het volgende gedaan, motor starten en laten lopen totdat hij stopte, toen met een spanning zoeker meten, ik kwam uit bij de dikke zekering in het zekering kastje en wat bleek het lipje waar de zekeringen tussen zitten, zit met een klinknageltje vast, en deze zat een niet goed vast. Deze heb ik vast gesoldeerd en het euvel was verholpen.
Dus advies, kijk naar je zekering kastje of de lipjes goed vast zitten, vooral die van de hoofd zekering (dikke zekering). Preventief zou ik alle klinknageltjes vast solderen.
succes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 271
Vervolgens krijgt de bobine via het contactslot en de gepantserde kabel spanning.
Dus spanning uitval op de bobine is met een lampje niet te meten.
Je kunt wel het genoemde stroomcircuit controleren. Wel eerst de accukabel demonteren.
Wat ook nog kan om met een stroboscooplamp welke je in de auto legt tijdens het rijden.
Als het flitsen van de lamp er mee stopt is het dus een elektrisch probleem.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.