Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 15:15 #199393 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket

Is dit de SW die je zoekt?
123ignition.com/product/tune-4-r-v-v/
 
Dank voor de reactie maar zoals ik in mijn orginele post edit 2 al heb staan heb ik de software gevonden. Wat u heeft doorgestuurd is eveneens de software voor de 123 ignition, de 123-lpg heeft een eigen software pakket. Het lijkt enorm veel op de versie de u heeft doorgestuurd alleen is deze volledig gericht op LPG. Zodra ik mijn apparaat geinstalleerd heb kan ik eventueel wat plaatjes toevoegen aan deze thread voor een volgende om profijt van te hebben.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
15-06-2022 15:28 #199394 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket

Dubbele stromberg is zeker een optie maar dan zou ik eerder een weber 38/38 overwegen. 48mm zijn ook wel mooi maar is wat te groot voor mijn verbruik en het extra vermogen (Boven op de 40mm) op dat moment zal ik weinig gebruik van maken. Zelf houd ik ook van de look die dubbele zijstromers geeft, is net de "step-up" van de dubbele stromberg of enkele weber. Daarnaast heb ik de Dellorto's volledig jetted en gereviseerd kunnen oppikken bij mij in de buurt voor goede prijs dus deze heb ik al liggen.
 
Het probleem met de mengstukken is niet zo zeer een schaarste maar een eind van productie door TinusTuning. Dellorto's waren altijd als wat minder populair dat de vergelijkbare webers, Ik vind juist de dellorto's daarom wat hebben omdat het net weer iets anders is. Ik heb de kelken ook al klaar liggen om onder een dichter gemaakt luchtfilter te zetten voor beter vacuum signaal. 
 

TT10A + stroker + 48 dcoe, daar heb je het wel over een combinatie haha. Ik neem aan dat je voor de 200+ pk schiet ermee? Neem gelijk ook aan dat dit geen dagelijkse auto is? 

Ik begreep van ben dat hij wel van die LPG uitstroompijpjes had, dus er valt wellicht iets te maken. Wat ik tot nu toe van de outlaw gezien heb vallen de prestaties me nogal tegen. Ik heb dellorto mengers dus als ze niet passen op mijn webers dan laat ik het je sowieso weten.

In mijn voorstel topic hier kun je wat foto's bekijken van wat ik tot nu toe gedaan heb. De kop geflowd en vliegwiel afgedraaid. Tinus was onder de indruk van het flow werk voor zijn doen zelfs wat aan de ruime kant. Maar ik ben er van overtuigd dat ik goed zit ik heb genoeg bronnen gebruikt.
De bedoeling is wel serieus vermogen te maken ja.
220pk en flink midden toeren bereik koppel is wel het doel.
Dagelijks gebruik niet maar de auto wordt wel regelmatig ingezet.

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 15:54 #199396 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket

Dubbele stromberg is zeker een optie maar dan zou ik eerder een weber 38/38 overwegen. 48mm zijn ook wel mooi maar is wat te groot voor mijn verbruik en het extra vermogen (Boven op de 40mm) op dat moment zal ik weinig gebruik van maken. Zelf houd ik ook van de look die dubbele zijstromers geeft, is net de "step-up" van de dubbele stromberg of enkele weber. Daarnaast heb ik de Dellorto's volledig jetted en gereviseerd kunnen oppikken bij mij in de buurt voor goede prijs dus deze heb ik al liggen.
 
Het probleem met de mengstukken is niet zo zeer een schaarste maar een eind van productie door TinusTuning. Dellorto's waren altijd als wat minder populair dat de vergelijkbare webers, Ik vind juist de dellorto's daarom wat hebben omdat het net weer iets anders is. Ik heb de kelken ook al klaar liggen om onder een dichter gemaakt luchtfilter te zetten voor beter vacuum signaal. 

 

TT10A + stroker + 48 dcoe, daar heb je het wel over een combinatie haha. Ik neem aan dat je voor de 200+ pk schiet ermee? Neem gelijk ook aan dat dit geen dagelijkse auto is? 

Ik begreep van ben dat hij wel van die LPG uitstroompijpjes had, dus er valt wellicht iets te maken. Wat ik tot nu toe van de outlaw gezien heb vallen de prestaties me nogal tegen. Ik heb dellorto mengers dus als ze niet passen op mijn webers dan laat ik het je sowieso weten.

In mijn voorstel topic hier kun je wat foto's bekijken van wat ik tot nu toe gedaan heb. De kop geflowd en vliegwiel afgedraaid. Tinus was onder de indruk van het flow werk voor zijn doen zelfs wat aan de ruime kant. Maar ik ben er van overtuigd dat ik goed zit ik heb genoeg bronnen gebruikt.
De bedoeling is wel serieus vermogen te maken ja.
220pk en flink midden toeren bereik koppel is wel het doel.
Dagelijks gebruik niet maar de auto wordt wel regelmatig ingezet.
Klinkt goed, wat betreft de mengstukken hoor ik graag van u terug want op dit moment ligt het laten maken van de mengstukken bij mij nog op tafel. Dit was voornamelijk om dat ik zelf denk na het halen van een 38/38 of dubbele stromberg toch nog over zou willen gaan naar de dubbele zijstromers (Op basis van de recencies en ervaringen, ze zijn niet allemaal slecht maar niet iedereen heeft het blok opgeboord naar 2.2l, dan moet hij wel kunnen ademen). Heeft u enig idee wanneer u duidelijk zou hebben of die mengstukken passen of niet? Mijn plan is om ergens volgende maand namelijk al te beginnen met de installatie ervan.

Ik heb zelf de kop ook laten flowen, dacht dat gewoon maar mee te pakken de revisie was toch al wat uitgebreider als gedacht. Maar 220+pk ga ik niet komen haha ik doe dit voornamelijk om wat sneller rond 130 vrachtwagen voorbij de kunnen enzovoort. Natuurlijk is het ook wel fijn om wat meer pk onder de kap te hebben maar hoef niet de banden te laten roken haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
15-06-2022 15:58 #199397 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Zeg maar je en jij aub hoor.

Als het goed is ben ik het weekend thuis, zit nu nog op zee.
Dan kan ik kijken of het past. En laat ik het weten.
Als het te lang duurt stuur me dan even een berichtje.

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
16-06-2022 16:00 #199410 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Zoals in Edit 3 van mijn orginele post is vermeld:
Ik heb ook van Albertronics groen licht gekregen om deze software + handleiding te uploaden naar de Volvo Academy zodat deze beschikbaar wordt voor meer mensen. Er werdt wel gevraagt erbij te vermelden dat ze zelf geen ondersteuning meer bieden voor het product en daardoor ook geen vragen erover kunnen beantwoorden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
20-06-2022 20:56 #199439 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Heb nog gekeken voor de mengers maar die passen gewoon.

 

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
22-06-2022 20:22 #199473 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Ah jammer, Ik heb nu eventueel een alternatief systeem gevonden maar dit vereist wel wat werk. Maar dat zal ik wel in een dergelijke thread voor aanmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
22-09-2022 12:28 #200276 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Ik heb inmiddels alles erin gebouwd, heb uiteindelijk zelf mengstukken moeten fabriceren.
Via TinusTuning in Deventer een paar lpg kelkjes kunnen overnemen deze gematched aan messing koppelstukjes om het gas via de venturi in de motor te brengen voor behoud van vermogen op benzine.
Uit afval stukken Forged aluminium de blokken gemaakt en deze af gevlakt voor een goede seal.

Kost wat moeite maar heb je ook wat.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.