Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 11:08 - 22-09-2022 12:20 #199376 door Hessel Berends
Beste Lezenden,

Albertronics geeft geen support meer voor dit apparaat maar heeft wel toestemming gegeven dat het via deze manier verspreid mag worden. Wel is gevraagd dat mensen geen contact op nemen met Albertronics naar aanleiding van deze post! 
Ik heb inmiddels de software mogen doorgeven aan de Volvo Academy, zowel de software als de handleiding is te downloaden via de volgende link www.volvo-academy.com/index.php?option=c...kelen-135&Itemid=266

Orginele bericht:
Beste lezenden,

Ik heb kort geleden een 123-lpg module kunnen overnemen, nu heb ik inmiddelds een handleiding erbij kunnen vinden maar mis is nog de betreffende software om het apparaat in te stellen. Nu heb ik contact opgenomen met 123 Ignition (Albertronics) de orginele producent van het product maar deze hebben het betreffende software pakket niet meer liggen. Nu is mijn vraag, aangezien ik een paar oudere forum posts heb gezien waarbij men gebruik maakt van dit apprataat, of iemand hier toevallig nog het oude installatie bestand heeft? Ik heb even de nieuwe software van 123 ignition na gekeken en deze lijkt er veel op maar hebben naar eigen zeggen niet meer de functie voor het programmeren van de 123 LPG erin zitten.

Alvast bedankt

Hessel

Edit 1: Ik heb de handleiding bijgevoegd voor eventuele toekomstige bezoekers aan deze post. Dan kan ik het alleen maar makkelijker maken voor een volgende.
Edit 2: Ik heb inmiddeld via mail contant via 123 ignition vernomen dat ze toch het software pakket ook hebben kunnen vinden, het is tot nu toe alleen wat lastig met de upload. Als ik dit pakket binnen heb zal ik kijken of ik deze ook beschikbaar kan stellen voor een volgende.
Edit 3: Ik heb ook van Albertronics groen licht gekregen om deze software + handleiding te uploaden naar de Volvo Academy zodat deze beschikbaar wordt voor meer mensen. Er werdt wel gevraagt erbij te vermelden dat ze zelf geen ondersteuning meer bieden voor het product en daardoor ook geen vragen erover kunnen beantwoorden.
Edit 4: Is weer een tijdje geleden maar ik heb inmiddelds conformatie dat het geupload is naar de Volvo Academy, www.volvo-academy.com/index.php?option=c...kelen-135&Itemid=266
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
15-06-2022 13:19 #199379 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Netjes Hessel! Dit soort dingen zijn altijd welkom.
Begrijp ik het goed dat je de 123 tune hebt dan?

In principe voor LPG en ideaal is het vooral in het middengebied dat de ontsteking wat vroeger kan.

Heb je misschien een fotootje oid van de curve?

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 13:38 #199381 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Mijn B20 beschikt wel over een 123 ignition maar het is helaas de versie met 12 standen en niet de echt instelbare curve. Hier kan ik dus geen foto van maken.
Ik heb dit apparaat aangeschaft als een uitbreiding op een komende carburateur wissel (Huidige enkele stromberg is kan eigenlijk niet genoeg lucht voorzien voor de opgeboorde 2,2 liter B20). Op dit moment moet ik voor sportief rijden de stel schroef een kwart slag open zetten en heb ik maximaal vermogen tot ongeveer 100km/u maar dan totaal geen vermogen voorbij die 100km/u als ik de stelfschroef een kwarte dichter draai dan heb ik gemiddeld vermogen maar trekt hij hem voorbij die 100km/u makkelijk door naar 130/140 km/u. Dit systeem bouw ik nu in dat hij dit kan doen op vacuum signaal zonder te moeten stoppen om hem weer open/dicht te draaien.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de aan de club verbonden Volvo Academy om zowel de handleiding als het software pakket beschikbaar te stellen via die site. Ik wacht alleen nog op toestemming van Albertronics om dit te doen maar omdat ze zelf het product niet meer vermelden op de website ga ik er vannuit dat dat wel goed komt.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
15-06-2022 13:42 #199382 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Heel gaaf dat je dat doet zeg!

Maar begrijp ik het goed dat als je de 12 stand 123 ontsteking heb je er ook andere software in kan uploaden?

 

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 13:49 #199384 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Nee deze heeft in principe 12 standen om uit te kiezen met vaste curves en zijn niet instel baar maar zijn 12 curves die meest toepasselijk zijn voor het B20 blok zijn onsteking. Zitten wat agressievere tussen maar ook een paar die vrij tam zijn, ik kan me niet helemaal goed herrineren welke stand ik hem nu op heb gezet. Maar hij doet in de meest aggesievere stand de 0 naar 100 in ongeveer 9 a 10s denk ik gaat wel wel veel tijd verloren omdat ik rijd met een lange schakel pook maar ik denk als ik vrijwel perfect schakel dan kan ik in de buurt van 7 a 8s komen (Aldus zelf timen met een stopwatch).

Het 123-lpg systeem wordt ook ingebouwd voor berg rijden waarbij de lucht dichtheid nog wel eens wisselt en dat het mengsel verhouding dan enigzins hetzelfde blijft (Ik rijd er nog wel eens in de zomer mee naar Italie en dan over de bergen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
15-06-2022 14:24 - 15-06-2022 14:26 #199388 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Nette tijden hoor! Ik heb eventueel nog wat tunings spul liggen als je wil.
dubbele strombergs incl alu dubbel inlaatspruitstuk, 2 pijps uitlaat spruitstuk en R nokkenas, nog een setje dubbele valstroom webers ook nog!

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 14:33 #199389 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Dank voor het aanbod maar zoals het er nu voor staat heb ik in principe alles als wat ik nodig heb.
Motor heb ik al volledig gereviseerd met een TT3 nokkenas (Niet te lomp wordt ook gereden als dagelijks vervoer), opgeboord naar 2.2 liter, heavy-duty nokvolgers en stoter stangen, verzwaarde klepveren, hogere compressie (1:10.5), low resistance bougie kabels, kop met de grotere kleppen van de latere modellen, enz om maar een paar te noemen.

Het plan is om er nog dubbele Dellorto DHLA 40's zijstromers op te zetten (Ik heb de carbs al gereviseerd en al) maar dit laat nog even op zich wachten aangezien hiervoor gas mengstukken zullen moeten worden geproduceerd.  het idee is dat ik aan het eind rond de 150 tot 170 pk zou moeten hebben met alles erop en eraan maar dat is altijd speculatie tot hij op de rollenbank staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjen Roelse
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Allround beunhaas
Lees meer
15-06-2022 14:47 - 15-06-2022 15:07 #199390 door Arjen Roelse
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Ohja goede setup! Ik ga stroker met 48mm dcoe en TT10a op LPG.
de gasmengers heb ik al in huis.

Ik had inderdaad begrepen dat er schaarste was in gasmenger land.
misschien dubbele stromberg met LPG een optie?

" Veni vidi fixi "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2022 15:06 #199391 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Is dit de SW die je zoekt?
123ignition.com/product/tune-4-r-v-v/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
15-06-2022 15:11 #199392 door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Heeft iemand nog het 123-LPG software pakket
Dubbele stromberg is zeker een optie maar dan zou ik eerder een weber 38/38 overwegen. 48mm zijn ook wel mooi maar is wat te groot voor mijn verbruik en het extra vermogen (Boven op de 40mm) op dat moment zal ik weinig gebruik van maken. Zelf houd ik ook van de look die dubbele zijstromers geeft, is net de "step-up" van de dubbele stromberg of enkele weber. Daarnaast heb ik de Dellorto's volledig jetted en gereviseerd kunnen oppikken bij mij in de buurt voor goede prijs dus deze heb ik al liggen.
 
Het probleem met de mengstukken is niet zo zeer een schaarste maar een eind van productie door TinusTuning. Dellorto's waren altijd als wat minder populair dat de vergelijkbare webers, Ik vind juist de dellorto's daarom wat hebben omdat het net weer iets anders is. Ik heb de kelken ook al klaar liggen om onder een dichter gemaakt luchtfilter te zetten voor beter vacuum signaal. 

TT10A + stroker + 48 dcoe, daar heb je het wel over een combinatie haha. Ik neem aan dat je voor de 200+ pk schiet ermee? Neem gelijk ook aan dat dit geen dagelijkse auto is? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.