- Berichten: 3369
Licht pingelen onder belasting
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Deze is 0,4mm dikker als van een B20E.
nogmaals succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Groeten, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Ik heb er Bosch wr7b bougies in zitten als dat je kan helpen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
- Allround beunhaas
- Berichten: 31
Ga je vervolgens carbs op een E motor zetten dan kan het wel eens nodig zijn om hier en daar wat aan te passen zoals de ontsteking.
Wat je eigenlijk het beste kan doen in deze is een keer op de testbank zetten en afstellen, naaldhoogte en naald profiel doen veel met mengsel bij meer gasklep opening. Het mengsel is net zo belangrijk voor knock als ontsteking.
En alleen stationair co meten weet je nog niet of je bij hogere belasting ook genoeg verrijking hebt?
De ontsteking vervolgens afstellen op max koppel en dan een graadje terug.
Voor nu? Eigenlijk zelfde advies, ontsteking terughalen tot je van de knock af bent, knock is echt een motor killer en een ontsteking die te vroeg staat kost net zo goed vermogen als eentje die te laat staat.
Als je alles zelf wil doen, dan een afr meten lenen of aanschaffen en zorgen dat je de verrijking goed krijgt.
En wellicht een beetje een schot voor open doel maar ik zou geen 95 meer tanken.
95 is veel gevoeliger voor detonatie en verbruik is procentueel net zoveel meer als de meerprijs van 98.
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
en ontsteking afstellen op maximum koppel, bedoel je dat op gevoel of ook op de bank?
Hans,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
- Allround beunhaas
- Berichten: 31
Er zijn best wat tuners die een pijp hebben die je in de uitlaat kunt steken om het mengsel te meten.
Het mengsel is erg belangrijk voor detonatie.
En bij een stromberg carburateur wordt dat geregeld door de naald hoogte en de vorm van de naald.
Uiteindelijk is de testbank het beste om goed af te stellen maar op de weg kun je ook een heel eind komen.
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Het is natuurlijk niet zo zuiver als een testbank maar het geeft je een indiecatie.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
- Allround beunhaas
- Berichten: 31
Verstelbare sproeier eventueel nog.
Wat trouwens ook goed werkt een EGT meter die zijn goed te betalen en geven ook een prachtig beeld van wat er gebeurd. Ik heb er jaren een in m'n R gehad. Gewoon een China dingetje. Maar ik wist precies hoe en wat.
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Dit weekend naar Zeeland geweest, vooraf:
- (nogmaals) kleppen gecontroleerd,
- BH7HS bougies gemonteerd
- Ontsteking op 18graden voor gezet bij 1500 toeren en vacuum los.
- CO laten controleren op benzine en LPG, stond eigenlijk goed, iets te rijk.
Het is wel behoorlijk minder maar niet helemaal over. Zowel op LPG als op benzine. zal hem nog twee graden verzetten, naar 16 graden BTC. wat wel opvalt is dat hij ontzettend rustig stationair loopt, net als een goede B18.
Bedankt voor de tips, op naar de volgende vakantie
Hans
nou, weer terug uit Frankrijk, drie weken naar Normandië geweest met de SMV440. het pingelen is 99% minder. Terwijl het toch echt ook warm was met rijden/ helling op. Ik probeer het de volgende keer nog met 2 graden minder voor ontsteking. Bedankt voor alle tips!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.