Luchtfilters

Lees meer
30-01-2022 11:52 - 30-01-2022 11:54 #197595 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Luchtfilters
Dat is inderdaad ook nog een optie. Bij de set SU’s die ik gekocht heb zaten ook LPG mengstukken. Nu ga ik niet op LPG rijden, maar ik zou ze er wel voor kunnen gebruiken. Ook zat er een set K&N filters op de SU’s en ik had eigenlijk bedacht om de originele blauw gele filters te gebruiken, maar ik probeer eerst de K&N filters. Ze zien er eigenlijk nog best prima uit. 

 
 


Ik zag overigens op enkele foto’s een soort extra tussenstuk speciaal voor de 2-gats SU’s / filters, zie foto. Deze zijn zeker behoorlijk zeldzaam? Ik zie ze iniedergeval nergens te koop.

 
 

1800S '67
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2022 00:18 #197606 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Luchtfilters
Als je dat wilt doen moet je er wel een regelventie tussen zetten zie een van de fotos www.volvokv.nl/forum/motor/30245-carter-...lieverbruik?start=10 en de carter onluchting op bijde gasstukken aan sluiten.
Zorgen dat de aanzuigslang met een flinke boog over de motor loopt zodat er geen olie naar binnen gezogen wordt.
Voordeel van deze metode is dat het een liniare aanzuiging is naarmate de motor sneller draait hoe meer dat er afgezogen wordt.
Bij een normale afzuiging die op het spruitstuk zit is het vacuum het hoogst bij stationair en dat is hier niet.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2022 14:27 #197611 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Luchtfilters
Extra tussenstuk 418970 bij Nordicar op de site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2022 16:02 #197614 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Luchtfilters

Extra tussenstuk 418970 bij Nordicar op de site.
Bedankt voor de tip, precies wat ik zoek!

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.