- Berichten: 8
distributie tandwiel set
- J Vos (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Zo ineens maakte het een behoorlijk lawaai, ijzer op ijzer. Eerst konden we het niet vinden totdat we op het scherm trillingen voelden. De zaak opengehaald en wat bleek? Het fiber tandwiel zat los op het metalen hart met een verticale speling.
Van slijtage is nauwelijks iets te zien. Voor zover ik kan nagaan heeft de auto nu 220.000 km gelopen.
Nu is mijn vraag komt dit vaker voor, is er iets over de oorzaken bekend en moet zo'n set ook periodiek worden vervangen?
Een beantwoording kan via janvos57@hetnet.nl .
Verder heb ik bijna nooit iets met de auto, gewoon een fijne auto.
met vr. gr.
janvos
janvos57@hetnet.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 474
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Het was de eerste reparatie van mijn '67 Amazon 122S in de 70'er jaren, je denkt dat de hele motor naar de maan is.
Overigens ik gebruik de Fiber distributietandwielen al jaren niet meer, standaard metaal (origineel Volvo) of aluminium van Ben Flierman.
Is nog goedkoper ook, wellicht het doorslaggevende argument ...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Vos (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Vos (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 474
Wat mij opvalt in je verhaal is dat je zegt dat de ontsteking is verdraaid. Hoe kan dat als je er niet aan hebt gezeten? Of had je dat wel?
Kan het zijn dat de oliepomp slecht werkt waardoor de tandwielen dus geen / te weinig olie hebben gekregen waardoor je problemen hebt gekregen. Misschien was er dus al eerder een probleem, maar wat? Dat laat ik even aan de technici hier!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Vos (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1147
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Vos (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 785
Ik zou daar eens naar kijken, is er geen stukje van dat asje afgebroken, draait de oliepomp wel rond, is van de aandrijving geen stukje afgebroken.
Dit alles is te controleren door de ontsteking te verwijderen en het asje eruit te tillen en dan kun je de aandrijving van de oliepomp zien.
In het onderdelenboek kun je zien hoe e.e.a. eruit hoort te zien.
Succes, Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.