- Berichten: 8
Welke onderdelen reviseren bij te hoge carterdruk B18A?
- 16439-dummy
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Het idee met de kop is prima, de carter druk los je waarschijnlijk alleen op met overmaats zuigers. Zuigerveren alleen zou het probleem misschien tijdelijk wat kunnen verbeteren maar uiteindelijk zul je heel veel geld uitgeven aan een lap middeltje. Er is zelf nog een kans dat de nieuwe zuigerveren breken op de slijtrand boven in de cilinder. Ik zou eens beginnen met een compressie check, als die laag is en ongelijk tussen de cilinders dan weet je eigenlijk al voldoende. Je zou nog een tweede compressie check kunnen doen met wat dikke motor olie op de zuigers wat je er vooraf in spuit. Gaat de compressie omhoog dan zijn het de zuigers, blijft hij gelijk dan heb je waarschijn lekkende kleppen maar dit is niet echt de oorzaak van je carter druk.
Heel veel succes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16439-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Bedankt voor je snelle antwoord. Een compressietest is wat ik ook in gedachten had. Weet ik nu hoe ik dat moet aanpakken. Als het toch aan de zuigers ligt dan moet de hele boel veel verder uit elkaar want dan moeten de cilinders ook opgeboord worden toch? In dat geval is het voor mij misschien verstandiger en voordeliger om op zoek te gaan naar een revisie blok. Maar eerst maar eens kijken wat er uit de compressietest komt. Laat het nog wel even weten!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
De olie tussen de zuiger en zuigerveren droogt uit en raakt gepolymeriseerd na lange tijd, het word een soort plastic = polymeer.
Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Deze kan je losweken heb ik wel eens gelezen.
Er gaat ongetwijfeld iemand reageren die het weet.
Suc6!
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16439-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1138
Als het mijn auto zou zijn zie ik een paar opties;
Kijk eens met een endoscoop in de cilinders, zie je nog hoonsporen op de cilinderwand staan? Zo ja dan is er nog hoop. Zie je verticale krassen dan is dat minder goed nieuws.
Je schrijft dat de auto lang stil heeft gestaan, dan zou het kunnen dat de zuigerveren vastgekoekt zitten door kookaanslag. Een truukje is om wat remolie via het bougiegarantie naar binnen te kieperen en dit een nachtje te laten staan, dat lost de kookaanslag een beetje op.
Daarna eerst maar eens een paar duizend kilometer rijden en kijken wat het blok doet.
Zorg wel dat er een goede 20W50 motorolie in zit.
Andere vraag, staan je kleppen goed gesteld?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Maar denk erom: dat kost ook geld, zoek alleen de prijzen van de diverse benodigde onderdelen maar op en niet te vergeten de pakkingsets. Dat loopt in de papieren.
Plus: alleen losmaken kost al geld, want alleen het weer inelkaar zetten kost al de pakkingsets...
De laatste keer ben ik dus maar gegaan voor een totaalrevisie met tegelijk wat verbeteringen, zoals andere nokkenas en grotere kleppen..
Eerst een diagnose stellen dmv de dingen die hiervoor zijn gezegd. Als je dat niet kunt, laat het een Volvo specialist doen..
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16439-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.