- Berichten: 365
zijn B20A en B20B uitwisselbaar?
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 854
De enige kanttekening is dat de kop goed gecontroleerd moet worden op recht zijn, bv met een rei. Als de kop niet recht is moet hij iets worden geslepen.
Veel succes, gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
Als je goed naar het B20 werkplaatshandboek kijkt, zie je dat er geen onderscheid is tussen B20 onderblok en kop, behalve de gebruikte koppaking en natuurlijk de nokkenas.
Zie ook: volvo1800pictures.com/document/Service_m...engine_B20A_B20B.pdf
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 182
Daan van Oosten Slingeland schreef : En als ik me niet vergis zit het compressieverschil hem vooral in de koppakking (verschillende diktes), en niet zozeer in de kop zelf.
Als je goed naar het B20 werkplaatshandboek kijkt, zie je dat er geen onderscheid is tussen B20 onderblok en kop, behalve de gebruikte koppaking en natuurlijk de nokkenas.
Zie ook: volvo1800pictures.com/document/Service_m...engine_B20A_B20B.pdf
Bedankt Daan!
M.b.v. de juiste koppakking (0,8 mm voor de B20-

Kan ik gewoon mijn huidige A-nokkenas hergebruiken, of moet ik een c nokkenas van een B20B nemen? (Let wel: ik heb een enkelvoudige tweetraps 32-36 Weber Carb.)
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 637
Nokkenas C
Nokkenas C
Artikelnummer: 1021
1795: - / St
hoeveelheid:
1
St. Voeg toe aan winkelwagen
B18 / B20
Komt overeen met het C-profiel van Volvo.
Standaard in B18B / B20B met dubbele carburateur.
V-LYFT 9.8
NOCKVINKEL 111 °
DUUR 264 °
Nokkenas A
Nokkenas A
Artikelnummer: 1020
1795: - / St
hoeveelheid:
1
St. Voeg toe aan winkelwagen
B18 / B20
Komt overeen met Volvo's A-profielstandaard
in B18A / B20A met enkele carburateur.
V-LYFT 8.9
NOCKVINKEL 111 °
DUUR 248 °
www.kgtrimning.org/amazonp1800/motordelar/kamaxlar/
De lift (C-LYFT) in de C is bijna 1 mm hoger dus die levert het meest vermogen.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 182
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 637
Moet je wel de carb. opnieuw afstellen lijkt me.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 182
Simon. S. schreef : Die heeft dezelfde lift als de K maar blijft iets langer open. Werd ook standaard bij een B20E geleverd lijkt me iets meer vermogen geven dan een K.
Moet je wel de carb. opnieuw afstellen lijkt me.
Ik ken de K-as niet, heb nu een standaard A-as als referentie kader. Ik ben geen scheurneus dus hoef geen bolide, maar soepel wegrijden en meer iets meer pit met inhalen zou niet verkeerd zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Een K nokkenas kun je zowel voor carburator als in jection gebruiken.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 182
Johan Geers schreef : IK heb met een K nokkenas gereden met een SU carburator gaat hardstikke goed.
Een K nokkenas kun je zowel voor carburator als in jection gebruiken.
m.vr.gr.
Bedankt voor de reacties. Iedereen heeft het hier over een K nokkenas, maar mijn vraag was hoe een D-as het zou doen? Ik kan nl wellicht aan een D-as komen. Of kan je een D-as gelijkstellen aan een K-as?
Groet,
Pascal
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.