- Berichten: 783
waarom ik BP ultimate 98 tank
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Vorige week reed ik de 1800 uit mijn garage, en buiten rook ik benzine: bij controle zag ik dat de benzine onder uit de vlotterkamer van de eerste SU stroomde, zo op het uitlaatspruitstuk. Na demontage zag ik dat rubbertje 30 volledig tot snot was vergaan en helemaal niet meer afsloot!!
Houd de SU carbs dus in de gaten.
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Beste Cor waar jij over praat is nr30 op de tekening, ik heb er sinds een paar jaar nieuwe sproeierbuizen en naalden inzitten en die kunnen er wel tegen.
Ik dacht dat ik het ergens eens een keer heb gelezen dat dat voor de SU is aangepast, dus ik denk dat jij nog vrij oude sproeierbuizen in je carburators heb zitten of nog een oud set gekocht.
m.r.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Mijn vrees is dat met de focus op het ethanolgehalte, E5 zowel 95 als 98 kan zijn, wat een hoop meer uitzoekwerk wordt voor de oldtimerrijders...
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Justin van Orsouw
- aanwezig
- Senior lid
- Berichten: 76
Er komt overal een sticker bij met het Biobrandstof gehalte, voor benzine ethanol en voor diesel slaolie?
www.rtlz.nl/life/personal-finance/artike...aam-tanken-e10-b7-e5
LPG blijft hetzelfde, gelukkig is dat niet echt een complexe koolwaterstof.
Laten ze dan voor benzine ook gewoon een E0 sticker toevoegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Wat heeft dit te betekenen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
En hoe ga je dan nog bepalen waar geen ethanol in zit? Leve de verandering, de Europarlementariërs krijgen alleen al 4400 euro per maand "onkostenvergoeding".
En daarvoor komen ze met dit soort onzin!
Rondjes, vierkantje en jujubes, want het hele volk van Europa is natuurlijk zwakbegaafd!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Voor mij was het ook een van de redenen om uit Nederland weg te gaan, debat over debat en beslissen ho maar.
maar ja dit is even of topic.
Het is nu eenmaal wel zo dat de nieuwe benziene problemen op kan leveren voor classiekers, en dat je ten koste van de orginaliteit veranderen door moet voeren om nog met je klassieker te kunnen rijden.
Ik denk dat onze Volvo's nog het beste wegkomen als het ten koste van orginaliteit aankomt.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Ethanol is schraler, en daardoor kan het zijn dat oud rubber hierdoor aangetast wordt. Eigenlijk alle rubbers van de afgelopen 15 jaar en welke geschikt zijn voor Biobrandstof kunnen ook tegen Ethanol. Nu heeft een Amazon in het brandstofsysteem maar weinig rubber delen.
1. Afsluit rubber onder de tankdop
2. Afsluitrubber onder de tank vlotter
3. Rubber slang tussen tank en brandstofleiding
4. Rubber slang tussen brandstofleiding en brandstofpomp
5. Membraan in brandstofpomp
6. Rubber slang tussen brandstofpomp en carburateurs
7. Vlotternaalden in de carburateurs
8. bij de SU HS6 nog een rubber afsluiting tussen de vlotter en de venturi.
Even snel gedacht. 1 en 2 zullen wel loslopen.4 en 5 is een kwestie van vervangen door moderne brandstofslang (houd er wel rekening mee dat deze enkel van binnenuit bestendig is, mocht er slang voor in de tank nodig zijn (brandstofpomp in de tank) dan moet de slang va het type "submersible" zijn welke ook aan de buitenkant geschikt is voor Ethanol.
7. is geen probleem bij volledig messing naalden en naalden met een vitton puntje zijn er ook ongevoelig voor. Het zal dus bij een Amazon neer komen op wat het membraan van de pomp doet, of we een slang kunnen vinden/maken tussen de brandstofleiding en de tank. En passende rubbers moeten zoeken in de carburateur.
Er zal vast wel een slimme handelaar komen met Ethanol Proof setjes voor specifieke auto's / carburateurs.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.