waarom ik BP ultimate 98 tank

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
03-10-2018 22:29 - 03-10-2018 22:59 #179532 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Welnu, ik heb nog een rubber onderdeeltje gevonden dat wordt opgelost door de huidige benzines:
Vorige week reed ik de 1800 uit mijn garage, en buiten rook ik benzine: bij controle zag ik dat de benzine onder uit de vlotterkamer van de eerste SU stroomde, zo op het uitlaatspruitstuk. Na demontage zag ik dat rubbertje 30 volledig tot snot was vergaan en helemaal niet meer afsloot!!
Houd de SU carbs dus in de gaten.

gr. Cor.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2018 00:24 #179537 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Beste Rudolf, zoals ik al eerder vermelde heb ik gepantserde slang en dat al voor meer dan acht jaar geen problemen tot nu toe.
Beste Cor waar jij over praat is nr30 op de tekening, ik heb er sinds een paar jaar nieuwe sproeierbuizen en naalden inzitten en die kunnen er wel tegen.
Ik dacht dat ik het ergens eens een keer heb gelezen dat dat voor de SU is aangepast, dus ik denk dat jij nog vrij oude sproeierbuizen in je carburators heb zitten of nog een oud set gekocht.

m.r.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mattijs van Biesen (GAST)
  • Mattijs van Biesen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
04-10-2018 09:09 #179543 door Mattijs van Biesen (GAST)
Beantwoord door Mattijs van Biesen (GAST) in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Ik ben benieuwd of met de nieuwe benamingen E5/E10 er nog wel hand wordt gehouden op de octaangetallen en of BP zich de Ethanolloze 98 kan blijven verkopen!
Mijn vrees is dat met de focus op het ethanolgehalte, E5 zowel 95 als 98 kan zijn, wat een hoop meer uitzoekwerk wordt voor de oldtimerrijders...

Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2018 14:36 #179553 door Justin van Orsouw
Beantwoord door Justin van Orsouw in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
De RTL pagina is iets duidelijker door te zeggen dat de naamsverandering additief is.
Er komt overal een sticker bij met het Biobrandstof gehalte, voor benzine ethanol en voor diesel slaolie?

www.rtlz.nl/life/personal-finance/artike...aam-tanken-e10-b7-e5

LPG blijft hetzelfde, gelukkig is dat niet echt een complexe koolwaterstof.

Laten ze dan voor benzine ook gewoon een E0 sticker toevoegen ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2018 00:24 #179565 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Hier geeft men brandstoffen geen bijnaam of code, het staat volledig vermeld op de pomp b.v. 10%bioethanol, geen vertalingen of code gewoon duidelijk.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2018 05:04 #179568 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
In Europa is het zo dat er minimaal 10% bio ethanol moet worden gebruikt. Zoals ik al eerder schreef is dit het jaarlijks gemiddeld. In het najaar komen komen​ grondstoffen voor bio ethanol beschikbaar. Wanneer de eerste 9 maanden onder 10% bio ethanol wordt toegevoegd, word dit in de rest van het jaar ingehaald. Voor oliemaatschappijen kan dit prijs technisch gunstig uitpakken, maar dit houdt in dat er dus tijdelijk meer dan 10% ethanol toegevoegd kan worden.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2018 11:19 #179572 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Tank net BP ultimate 98 en zie E5 op het handvat staan, (onder de BP ultimate 98 benaming).
Wat heeft dit te betekenen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2018 17:53 - 05-10-2018 17:54 #179577 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
En dan krijgen we dit: www.anwb.nl/auto/nieuws/2018/oktober/nie...els-vanaf-12-oktober

En hoe ga je dan nog bepalen waar geen ethanol in zit? Leve de verandering, de Europarlementariërs krijgen alleen al 4400 euro per maand "onkostenvergoeding".
En daarvoor komen ze met dit soort onzin!

Rondjes, vierkantje en jujubes, want het hele volk van Europa is natuurlijk zwakbegaafd!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2018 02:44 #179584 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Beste Tom, het zou me niet verwonderen dat jij na je pensioen of misschien wel eerder Europa verlaat.
Voor mij was het ook een van de redenen om uit Nederland weg te gaan, debat over debat en beslissen ho maar.


maar ja dit is even of topic.

Het is nu eenmaal wel zo dat de nieuwe benziene problemen op kan leveren voor classiekers, en dat je ten koste van de orginaliteit veranderen door moet voeren om nog met je klassieker te kunnen rijden.
Ik denk dat onze Volvo's nog het beste wegkomen als het ten koste van orginaliteit aankomt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
06-10-2018 08:50 #179586 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Het is onvermijdelijk, zeker als je een keer met de auto door Europa trekt.
Ethanol is schraler, en daardoor kan het zijn dat oud rubber hierdoor aangetast wordt. Eigenlijk alle rubbers van de afgelopen 15 jaar en welke geschikt zijn voor Biobrandstof kunnen ook tegen Ethanol. Nu heeft een Amazon in het brandstofsysteem maar weinig rubber delen.

1. Afsluit rubber onder de tankdop
2. Afsluitrubber onder de tank vlotter
3. Rubber slang tussen tank en brandstofleiding
4. Rubber slang tussen brandstofleiding en brandstofpomp
5. Membraan in brandstofpomp
6. Rubber slang tussen brandstofpomp en carburateurs
7. Vlotternaalden in de carburateurs
8. bij de SU HS6 nog een rubber afsluiting tussen de vlotter en de venturi.

Even snel gedacht. 1 en 2 zullen wel loslopen.4 en 5 is een kwestie van vervangen door moderne brandstofslang (houd er wel rekening mee dat deze enkel van binnenuit bestendig is, mocht er slang voor in de tank nodig zijn (brandstofpomp in de tank) dan moet de slang va het type "submersible" zijn welke ook aan de buitenkant geschikt is voor Ethanol.
7. is geen probleem bij volledig messing naalden en naalden met een vitton puntje zijn er ook ongevoelig voor. Het zal dus bij een Amazon neer komen op wat het membraan van de pomp doet, of we een slang kunnen vinden/maken tussen de brandstofleiding en de tank. En passende rubbers moeten zoeken in de carburateur.

Er zal vast wel een slimme handelaar komen met Ethanol Proof setjes voor specifieke auto's / carburateurs.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.