Olielekkage

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-07-2018 15:00 #177925 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Olielekkage
Motor kan blijven zitten, aandrijflijn moet eraf (cardanas, versnellingsbak, Bellhouse (incl startmotor), Koppeling, vliegwiel) Allemaal niet heel moeilijk..., maar wel werk.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2018 15:02 #177926 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Olielekkage
Après moi la lekkage et adieu

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2018 23:35 - 24-07-2018 23:38 #177935 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Olielekkage
Ik heb het op straat gedaan met de auto hoog op assteunen; alleen de versnellingsbak moet eraf eerst de cardanas dan met spanbanden de bak fixeren via versnellingspook gat. Alles los schroeven en op de knie de bak eruit halen dat gaat samen met het koppelingshuis.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2018 18:18 #181047 door Faake Lammers
Beantwoord door Faake Lammers in topic Olielekkage
Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips en echt sorry voor de veel te late reactie. Ik heb er gewoon niet meer aan gedacht en een beetje druk met mn andere hobby. (www.thevoiceoffaake.nl)
Maar gelukkig is hij gerepareerd enbij de krukaskeerring is hij lekvrij, Nu nog op zoek naar t laatste, t lijkt erop dat t laatste beetje bij de carterontluchting vandaan komt.
Wel lekker veel gerepareerd, nieuwe krukaskeering, kleppendekselpakking, carterpan pakking, schokbrekers achter, achterremklauwen, laswerk laten doen en laten spuiten, carburateur laten afstellen en kabelboom in motorcompartiment vervangen.
Nu de laatste kleine lekkage nog, stuurbekrachtiging plaatsen en de kachelventilator vervangen. Genoeg werk dus nog. Ik hou jullie op de hoogte , kijk maar even op mn FB pagina "Red de Volvo".

Nogmaals sorry voor de late reactie
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2019 20:37 #184947 door Faake Lammers
Beantwoord door Faake Lammers in topic Olielekkage
Allemaal heel erg bedankt voor de tips, gelukkig heb ik met een garagist in de buurt alle olielekkage kunnen oplossen. De krukaskeerring is vervangen, kleppendeksel pakking, carterpan pakking en vd ontluchting. Later bleek hij nog te lekken via carterpan, dus opnieuw losgehaald en weer nieuwe erin en alles is lekvrij.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.