Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Olielekkage

Olielekkage 24 juli 2018 15:00 #177925

• Arco Ruighaver
  • Arco Ruighaver's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
Motor kan blijven zitten, aandrijflijn moet eraf (cardanas, versnellingsbak, Bellhouse (incl startmotor), Koppeling, vliegwiel) Allemaal niet heel moeilijk..., maar wel werk.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Olielekkage 24 juli 2018 15:02 #177926

• Teun van Popta
  • Teun van Popta's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Apr├Ęs moi la lekkage et adieu
"a restoration is a triumph of vision over economics"

Olielekkage 24 juli 2018 23:35 #177935

• S. Simon
  • S. Simon's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ik heb het op straat gedaan met de auto hoog op assteunen; alleen de versnellingsbak moet eraf eerst de cardanas dan met spanbanden de bak fixeren via versnellingspook gat. Alles los schroeven en op de knie de bak eruit halen dat gaat samen met het koppelingshuis.
Laast bewerkt: door S. Simon.

Olielekkage 27 dec 2018 18:18 #181047

• Faake Lammers
  • Faake Lammers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips en echt sorry voor de veel te late reactie. Ik heb er gewoon niet meer aan gedacht en een beetje druk met mn andere hobby. ( www.thevoiceoffaake.nl )
Maar gelukkig is hij gerepareerd enbij de krukaskeerring is hij lekvrij, Nu nog op zoek naar t laatste, t lijkt erop dat t laatste beetje bij de carterontluchting vandaan komt.
Wel lekker veel gerepareerd, nieuwe krukaskeering, kleppendekselpakking, carterpan pakking, schokbrekers achter, achterremklauwen, laswerk laten doen en laten spuiten, carburateur laten afstellen en kabelboom in motorcompartiment vervangen.
Nu de laatste kleine lekkage nog, stuurbekrachtiging plaatsen en de kachelventilator vervangen. Genoeg werk dus nog. Ik hou jullie op de hoogte , kijk maar even op mn FB pagina "Red de Volvo".

Nogmaals sorry voor de late reactie
Bijlagen:
  • Pagina:
  • 1
  • 2