- Berichten: 21
Olielekkage
- Faake Lammers
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
als er olie lekt tussen versnellingsbak en motor is waarschijnlijk de krukaskeerring lek. Om hierbij te komen, moeten de versnellingsbak met koppelingshuis, drukgroep met koppeling en vliegwiel worden gedemonteerd. De keerring vervangen is dan een fluitje van een cent maar je moet wel prise aslagertje, en de koppelingsonderdelen goed op slijtage controleren en zonodig vervangen. Door de bank genomen een halve dag werk.
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Faake Lammers
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 21
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Faake Lammers
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 21
Vr gr Faake Lammers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Vandaag keek ik na lange tijd weer eens op het forum en er blijkt niets veranderd.
Beste Faake, om de achterste oliekeerring goed te monteren moet het dragerhuis vrij kunnen bewegen. Dit klusje doen met gemonteerde carterpan betekent werk voor niets. Een aantal bouten van het carter losdraaien en dan een schroevedraaier er tussen zetten om wat ruimte toemaken om te manouvreren is een mogelijkheid, maar grote kans dat daarmee de carterpanpakking naar z'n grootje gaat en dan heb ja daar weer lekkage.
Dus: doorbijten als je het goed wilt doen. Motor eruit en oliekeerringdrager verwijderen. Nieuwe (geen vilt!) keerring erin met lekker veel olie en dan het huis weer op z'n plaats. De boutjes aandraaien terwijl iemand aan de voorzijde de krukas langzaam ronddraait zodat de keerring goed centreert. En dit allemaal voor lekvrij rijplezier. Succes!
Zie ook:
en dan van 5:20 tot 9:50
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Indien wel, dan kun je de heel goed met een speedi sleeve oplossen. Mijn B20 lekt geen druppel meer na deze modificatie.
www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...niek?start=80#176446
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Faake Lammers
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 21
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.