Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Afslaan

Afslaan 01 feb 2018 17:54 #174891

  • Rob Burger
  • Rob Burger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Afwezig
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 60
Hallo allemaal, ik heb een amazone B20 blok met A nokkenas en hif 6 carburateurs ,start goed en rijdt goed ,maar sinds een tijdje slaat de motor af als ik van de snelweg af kom als ik weer een tijdje rustig rijdt is het over ,carbs zijn synchroon en goed afgesteld aan de kast ,kleppen gesteld en hij staat op tijd 123 ontsteking ,normaal draait de motor 900 toeren stationeer en krijg hem niet lager ,nieuwe asjes en dichte kleppen rara hoe komt dit ik kom er niet meer uit wie helpt mij ? alvast bedankt Rob

Afslaan 01 feb 2018 20:11 #174894

  • Han Misdom
  • Han Misdom's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 675
Check eens op valse lucht, met name tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop

Afslaan 02 feb 2018 00:06 #174900

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1902
Lekkende rembekrachtiger?
Te veel onderdruk in het carter? Slang van het eitje eens loshalen en bij het spruitstuk afdichten.
Alles aan het spruitsuk afdichtenen dan eens kijken of je hem lager krijgt dan 900t/min.

succes

Johan Geers

Afslaan 02 feb 2018 15:42 #174914

  • Rob Burger
  • Rob Burger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Afwezig
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 60
valse lucht heb ik gecontroleerd met kruipolie en dat gaf geen resultaat en de bekrachtiger zal wel goed zijn want hij remt goed en de pedaal beweegt als je de motor start ,de onder druk ga ik controleren voor het stationair toerental maar het grootste probleem vind ik het afslaan
grtz

Afslaan 03 feb 2018 00:24 #174924

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1902
Dat afslaan komt omdat je eventueel te veel onderdruk heb, dan komt er overdruk in je inlaatspruitstuk en dan slaat de motor af bij stationair.
Die overdruk krijg je meestal na een tijd snelweg of op toeren heb gereden.
Daarom zeg ik de slang van eitje naar het spruitstuk af koppellen en afdichten op het spruitstuk.
En sluit de rembekrachtiger niet uit een lekke rembekrachtiger kan nog steeds goed remmen.
Hoe is het olieverbruik?

succes

Johan Geers

Afslaan 09 mrt 2018 23:01 #175729

  • Rob Burger
  • Rob Burger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Afwezig
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 60
hallo Johan het heeft even geduurd maar het is toch een beetje ingewikkeld ,ik heb de slang van het eitje af gehaald en dicht geknepen maar dat mocht niet helpen ,ik begreep ook niet hoe dat zou kunnen maar ik ben er achter ,wat jij verteld is de b18 aansluiting dan zit de slang van het eitje op het spruitstuk en de slang van de olie vuldop op het luchtfilter ,ik ben er niet achter gekomen waarom maar bij de B20 met dubbele carbs zit het anders om .er staat in het forum ook het een en ander over maar ik kom niet achter de reden .
toen ik dit wist heb ik het slangetje van de vuldop even dicht geknepen en dan zakt inderdaad het toerental bij stationeer maar op het afslaan heeft het geen effect ,als het weer een beetje beter word ga ik maar weer het hele rijtje na lopen .ook heb ik een cilinder lek tester besteld bij Aliexpress kunnen we dat ook controleren maar dat zal wel goed zijn want de compressie is ook goed maar je weet maar nooit
ik laat weten hoe het afloopt ,grtz Rob

Afslaan 12 mrt 2018 10:50 #175790

  • Jacob van Zwet
  • Jacob van Zwet's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 100
Hoi Rob,

Ik heb een soort gelijk probleem en bij mij weet ik de oorzaak ook al.
Ik heb mijn vacuum signaal slang op de ontsteking laatst vervangen door een ander soort slang deze is echter te zacht. Nu word bij hoog vacuum de slang een beetje in geknepen en zuigt de slang zich langzaam vol met benzine. Dit stoort uiteindelijk het vacuum signaal wat de extra voor ontsteking zou geven voor een mooi stationer toerental. Je kan op de momenten dat het voor komt even de slang los halen en kijken of er veel benzine vocht uit komt.
Ik heb de 123 ontsteking met bleutooth dus kan op mijn mobiel de vacuum waardes zien en onsteking vervroeging.

groet Jacob

Afslaan 12 mrt 2018 19:33 #175801

  • Rob Burger
  • Rob Burger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Afwezig
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 60
bedankt voor het meedenken maar de slang is nieuw en heb een vacuĆ¼mmeter in de auto ,dus dit is het niet
grtz

Afslaan 12 mrt 2018 23:44 #175814

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1902
Best Rob, het luchtfilter is dat een rechthoekig filter of twee losse filters?
Anders zou je eens zonder filters een stuk moeten rijden zien of dat stilvallen zich nog voordoet.
De voldop dichtmaken en de carterontluchting naar buiten, niets op het spruitstuk aansluiten, als het kan ook de rembekrachtiger en vacuum vervroeger eraf. (een vacuum vervroeger doet niet zoveel max 5gr)
Als het stilvallen dan weg is een voor een alles weer het spruitstuk aansluiten te beginnen met de rembekrachtiger.

succes

Johan Geers

Afslaan 12 mrt 2018 23:53 #175815

  • Hans
  • Hans's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1750

Jacob van Zwet schreef : Hoi Rob,
Nu word bij hoog vacuum de slang een beetje in geknepen en zuigt de slang zich langzaam vol met benzine.

groet Jacob


Lijkt me een vreemd verhaal, waar zuigt de slang dan die benzine vandaan?
Groet, Hans
  • Pagina:
  • 1
  • 2