ethanol resistent maken SU carburateurs

Lees meer
13-01-2018 18:33 #174520 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Bij Burlen in the UK, verkopen ze vlotter en naalden die volgens eigen zeggen ethanol resistent zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2018 00:48 #174524 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Beste Rob, ik dacht 10%, ik tank ook altijd het zelfde merk Petron en ik zeg tot nu toe geen problemen met pakkingen, slangen of vlotters.
Maar misschien een productie maken met kunstof tanks, polyester?
Maar ja de tijd zal het leren.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2018 20:32 #174544 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
ik heb eens nagezocht, de super die ik tank (al jaren) heeft tot 5% ethanol, SUPER van TOTAL, hetzelfde geldt voor TOTAL SUPER plus, en dat is volgens onderzoek slechter voor de onderdelen dan 10% ethanol, dus kan ik misschien beter E10 gaan tanken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2018 20:32 #174545 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
ja had ik ook gevonden (destijds)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2018 00:24 #174550 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Ik snap niet dat minder slechter kan zijn.
Zit er misschien iets in die benziene om de 5% goed gemengt te kunnen krijgen en dat is het schadelijke misschien.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2018 08:17 #174552 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Hallo Johan, ik kan niet precies uitleggen waarom dat in dit specifieke geval zo is, maar ik ben toevallig chemicus en ik weet dat dit kan voorkomen. Het gedrag van twee vloeistoffen samen is niet per se de som van de losse vloeistoffen. Om dat even te vertalen naar diegene die het over kunststrof tanks had, ethanol (gewone alcohol) kun je prima in gewone plastic flesjes bewaren. Als je een tank maakt die tegen gewone benzine kan, mooi. Maar als je dan benzine met ethanol gaat mengen betekent dat niet dat de trank daar ook tegen kan. Samengevat: als je vloeistoffen gaat menden moet je kijken wat dat mengsel dat je gemaakt hebt voor effect heeft, anders kan (maar moet niet) het heel verkeerd uitpakken.
Groet, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2018 09:10 #174553 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Kan het dus ook zijn dat een 5% ethanol oplossing in benzine anders reageert dan een 10% oplossing Rob?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2018 12:51 #174560 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
inderdaad, dat moet niet zo zijn, maar het kan wel het geval zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2018 23:54 #174567 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Rob, dan ben jij de oplossing van ons probleem, als jij ons kan vertellen waar wij onze tanks van moeten maken om zowel 3% als 10% ethanol te kunnen tanken dan zijn wij en jij het manneke.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2018 09:34 #174580 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic ethanol resistent maken SU carburateurs
Haha, ja Johan eigenlijk is dat ook niet onwaar. En ik ben ook niet a priori ongenegen e.e.a. uit te zoeken. Nu zijn er twee problemen:
- ik lees steeds weer van de oliemaatschappijnen er zit tot (bijv) 5% bioethanol in, of dat dan 3, 4 of 5 is, en of dat volgende week nog hetzelfde is, dan weten we niet
- ook al kan ik je het recept voor de kunststof geven, als je een speciale opdracht gaat uitzetten dan wordt het waarschijnlijk een dure grap!

Last but not least: ik heb eigenlijk nog nergens gelezen (behalve in discussie op dit forum) dat de oude benzine tanks een probleem zouden kunnen zijn. Dus gaan de zorgen allen om nieuwe, die van een ander materiaal zijn?

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.