Volvo Penta B20

Lees meer
18-08-2017 20:10 #171237 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Volvo Penta B20
Er moet wel een thermostaat in, maar een vrij"koele". Dit is om te voorkomen dat er zich kalk vormt in de motor. Tenminste als het een direct gekoelde motor is. Dit bevordert wel de sludge.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2017 23:44 - 18-08-2017 23:47 #171249 door R Rimmert (GAST)
Beantwoord door R Rimmert (GAST) in topic Volvo Penta B20
De uitlaatbocht vervang ik sowiezo omdat ik naar een andere volvo hekdrive overstap en dan moet ik een ander kniestuk hebben. Ik heb wel vilten ringen als krukas keerringen. Kan ik deze gewoon vervangen door de rubberen variant? Of moet hier weer de vilten variant in? Ik meende dat ik ergens gelezen had dat deze niet zomaar inwisselbaar zijn. Het is een direct gekoelde motor dus een koele thermostaat zal dan wel kloppen. Ik ga wel op zoek naar een die klopt voor dit type. Ik vroeg me ook af hoe heet het uitlaatspruit stuk word i.v.m welke verf erop gebruiken. Het is volgens mij een watergekoeld uitlaat spruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2017 19:43 #171256 door gerjan michel
Beantwoord door gerjan michel in topic Volvo Penta B20
kniestuk rotten vaker door denk dat daar het probleem zit bij jou
volgens mij zijn er ombouw kits voor de krukas keering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2017 16:30 - 20-09-2017 23:33 #171848 door R Rimmert (GAST)
Beantwoord door R Rimmert (GAST) in topic Volvo Penta B20
Na wat tegenslagen met de motor ben ik nu weer met mijn motorblok bezig. Mijn motorblok was onderin cilinderwand 1 helemaal door gerot waardoor koelwater het carter in kon lopen. (verklaard ook de waterige mayonaise olie).... Ook moet mijn nokken as vervangen worden aangezien de gladde toplaag hier af was. Ik geloof dat ik een nokkenas type P moet regelen omdat ik een penta motor heb. De nokkenas die erin zat was gek genoeg een C nokkenas.

Ik heb nu een nieuw onderblok gekocht plus nieuwe kop. In mijn cilinderkop zat namelijk ook al een scheur dus het revisie bedrijf zei het is het beste om een ander blok plus kop te zoeken.
De enige maar is dat ik nu een auto motor cilinder kop heb. Weet iemand misschien wat hier allemaal mee moet gebeuren om deze om te bouwen naar "penta" kop? Ik heb trouwens bewust voor een automotor plus kop gekozen omdat deze dan niet 40 jaar lang met buitenwater gekoeld zijn maar met een gesloten koelsysteem. Dit blok heeft alleen niet de paspennen om het distributie deksel precies te centreren. Kan dit kwaad? Ik las op de site hier dat zonder deze er olie kan lekken.

Groet Rimmert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2017 00:36 #172251 door R Rimmert (GAST)
Beantwoord door R Rimmert (GAST) in topic Volvo Penta B20
Ik heb nu de cilinder kop laten ombouwen naar Penta en mijn penta kleppen erin laten zetten door het revisie bedrijf. Ik heb een nette P nokken as dus de motor kan straks weer in elkaar.
Ik vroeg me nog wel af of iemand ervaring had met betrekking tot het penta distributie deksel? Aangezien deze zoals ik eerder zei zonder centreer pennen gemonteerd moet worden op mijn auto blok.

Als iemand dit probleem kent hoor ik het graag
Groet Rimmert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.