Niet starten bij hete motor

Lees meer
11-04-2017 16:57 #168116 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Niet starten bij hete motor
Ik heb in al die jaren met Stromberg carburateurs nooit problemen gehad om te starten met hete motor (zonder isolatie blokje). Wel moet ik bij hete motor het gas flink intrappen, zoals Tom Steverink al aangaf. Dus voordat je nu wat toe gaat voegen zou ik dat eerst proberen ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 17:32 #168138 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Niet starten bij hete motor

Rob Vijgenboom schreef : Ik heb in al die jaren met Stromberg carburateurs nooit problemen gehad om te starten met hete motor (zonder isolatie blokje).

Ook ik heb een aantal jaren met een Zenith-Stromberg carburateur zonder isolatieblokje op een B18A gereden en nooit startproblemen gehad met een warme motor. Maar nadat de B18A vervangen was door een B20A waren die problemen er wel en de oplossing bleek een isolatieblokje van 0,5”.
De bedrijfstemperatuur van deze B20A loopt wat hoger op, ondanks dat eenzelfde 82 gr. thermostaat is gemonteerd. Wellicht vawege een iets hogere compressie dan standaard (9,25 ipv 8,7), maar het is ook een feit dat de warmtehuishouding in (standaard) B18/B20-motoren niet bij elk blok exact hetzelfde is. Nog afgezien van de conditie van het blok en het koelsysteem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.