rateltje stationair
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-09-2016 10:50 #163179
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic rateltje stationair
Die wordt wat moeilijker te vinden, ik heb zo snel niet even een andere liggen, al staat een 123tune wel op het verlanglijstje..
Het zal wel fijn zijn als het zo is, het zou een goede reden zijn waarom dit blok zo belabberd loopt!
Het is inderdaad bij het minste beetje belasting weg volgens mij hoor je het zelfs bij afremmen.
Het zal wel fijn zijn als het zo is, het zou een goede reden zijn waarom dit blok zo belabberd loopt!
Het is inderdaad bij het minste beetje belasting weg volgens mij hoor je het zelfs bij afremmen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-09-2016 13:31 #163184
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic rateltje stationair
Als je bij mij in de buurt woont ,kan ik wel even komen om te luisteren naar het geluid.Ik woon in de buurt van Tilburg.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-09-2016 23:27 #163332
door Foppe Talman
Meneer de boer had het bij het juiste end, het vacuum klepje van de rembekrachtiger ratelt bij stationair, nooit geweten dat die kunnen ratelen.
Ik kan me ook niet herinneren ooit een vacuum klepje horen ratelen bij een volvo, is dat iets wat dan alleen in de eerste jaren van het gescheiden remsysteem zo was?
Ik kan me ook niet herinneren ooit een vacuum klepje horen ratelen bij een volvo, is dat iets wat dan alleen in de eerste jaren van het gescheiden remsysteem zo was?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-09-2016 09:01 #163366
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic rateltje stationair
De motor loopt dus ook niet goed. Remt de auto wel goed? Als de auto ook niet goed remt, kan de oorzaak van slecht lopende motor en slecht remmen aan de rembekrachtiger liggen. Het rammelen van het vacuumklepje staat daar buiten.Probeer eens of de motor stationair mooier gaat lopen als je de vacuumslang van bekrachtigen naar spruitstuk goed dichtknijpt. Gaat hij dan duidelijk beter lopen ,dan is de bekrachtigen niet in orde. Er is dan een vacuümlek : aansluiting slang of membraan in bekrachtiger.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-09-2016 01:03 #163467
door Foppe Talman
De motor loopt onderhand wel goed, hij oververhit als een malle maar loopt goed nu,
Ik heb al een paar keer gespoeld, radiator er uit gehad en doorgespoeld, nieuw waterpompje, kraantje van de kachel vrijgemaakt, er staat zelfs een elektrische van voor nu en nog steeds heeft hij het veel te warm..
Misschien moet ik de kop er maar eens af halen om te zien of er niet wat kanalen vol met prut zitten, er is nogal rijkelijk met vloeibare pakking gewerkt met deze motor.
Ik heb al een paar keer gespoeld, radiator er uit gehad en doorgespoeld, nieuw waterpompje, kraantje van de kachel vrijgemaakt, er staat zelfs een elektrische van voor nu en nog steeds heeft hij het veel te warm..
Misschien moet ik de kop er maar eens af halen om te zien of er niet wat kanalen vol met prut zitten, er is nogal rijkelijk met vloeibare pakking gewerkt met deze motor.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 01:25 #163493
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic rateltje stationair
Beste Foppe, heb je al eens geprobeert zonder termosstaat. misschien is die wel de boosdoener.
success
Johan Geers
success
Johan Geers
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-09-2016 23:17 - 15-09-2016 23:18 #163510
door Foppe Talman
thermostaat was al eens vervangen en gecontroleerd, ik heb een 3 row aluminium race radiator er in gezet, dat lost het probleem in een keer op, wel moet ik nog even op zoek naar een betere oplossing voor het "loodgieters werk" wat ik er nu even snel ingezet heb..
De bovenste radiator slang moet iets omgelegd, iemand een idee waar je flexibele radiator slang kan krijgen?
De bovenste radiator slang moet iets omgelegd, iemand een idee waar je flexibele radiator slang kan krijgen?
Laatst bewerkt 15-09-2016 23:18 door Foppe Talman.