rokende motor
- Jeroen Smaling
- Nieuw lid
-
morgen de boel maar los halen en kijken of mijn vermoede klopt.
misschien heeft iemand nog een goed spruitstuk niet te duur (voor dubbelen su's en dubbelen uitlaat)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Ik heb dat niet 'eens' maar wel meer gezien, het is gewoon the way to do it"Hans Latenstein" schreef:
Spruitstukken met verschillende diktes blijft lastig zeker omdat ze gezamenlijke bevestigingsmoeren hebben. Ik heb wel eens gezien dat het verschil in dikte werd opgevangen met doorgeslepen -halve- ringen van de juiste dikte

Wat betreft het niet vlak zijn, ik zou het gewoon zelf, of laten vlakken, stelt niet zoveel voor.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
- Jeroen Smaling
- Nieuw lid
-
van je fouten moet je leren en van anderen :lol:
maar even serieus, heb de stoute schoenen aan gedaan.
We hebben een lange schuurband aan de zaak waar precies mijn uitlaatspruitstuk op paste, daar mankeerde nog al wat aan (dom niet op gelet eerste keer monteren)
Zat ongeveer 0.8 mm hoogte verschil tussen cil 1,4 en 2,3 dus op de band gezet en dat ging moorddadig goed.
Na deze truc had ik nog een verschil van 0.05 mm en daar had ik een beter gevoel bij.
inlaatspruitstuk mankeerde niet veel aan maar even op een glasplaat met grit 680 schuurlinnen na gelopen.
Dom om te denken dat een nieuwe simons uitlaat wel nette pas vlakken heeft dus ook deze flenzen netjes pas gemaakt op elkaar.
Nieuwe tap einde in het spruitstuk gezet en de stand van de voorste uitlaat pijp aangepast (het 2 in 1 deel) ook daar zat iets in.
Nu ook dat spanningsvrij op zijn plek kon ben ik de boel weer gaan opbouwen.
Na nog een dag te piekeren schoot mij binnen dat er verschillende nippels zijn voor het inlaatspruitstuk en laat het nu de verkeerde zijn die er in zat
Dus ook de juiste nippel voor de carter ventilatie geplaatst.
En ja hoor tikken en lopen als nieuw :lol: :lol: :lol: mannen bedankt voor het mee denken
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Heel veel succes met het afbouwen van je wagen.
Groeten, Rob
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Groet, Hans
- Jeroen Smaling
- Nieuw lid
-
Zat even tegen met mijn radiateur dus kon vandaag pas gaan proefrijden.
Hij rookt veel te veel als ik na dat ik mijn gas los laat opnieuw gas geef.
Ik vermoed toch een probleem met de klepseals omdat ik verder geen carterdruk heb en hij ook niet rookt bij constant toerental morgen maar verder kijken
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Heb je een compressor, kun je luchtdruk onder de kleppen zetten klepveren eraf nieuwe seals en het zou over moeten zijn tenzij je veel speling heb op de geleiders dan is het pluimen zo weer terug.
success
Johan Geers
- Jeroen Smaling
- Nieuw lid
-
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
"Jeroen Smaling" schreef:
Idd ben alleen bang dat mij een verkeerde kop is verkocht door Vkv de kop is mij verkocht als nieuw(gereviseerd) b18b maar ik ga langzaam twijfels krijgen of dat wel zo is en of het geen b20 kop is
Ik denk dat je daar gelijk hebt Jeroen, als ik me niet vergis zijn de platte vlakken op de kop bij de inlaat gemaakt om er bij een B20E de injectoren in te kunnen plaatsen. Zo was er maar een mal nodig voor alle type motoren. Of deze kop / onderblok combinatie ook werkelijk voor het rook probleem zorgt zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, zou misschien ook nog aan de olie schrapers kunnen liggen
Nog even een kleine aanvulling op de post van Johan mocht je toch met de klep seals gaan beginnen
"Johan Geers" schreef:
Beste Jeroen dit is duidelijk klepseals.
Heb je een compressor, kun je luchtdruk onder de kleppen zetten klepveren eraf nieuwe seals en het zou over moeten zijn tenzij je veel speling heb op de geleiders dan is het pluimen zo weer terug.
success
Johan Geers
Dit heb ik ook een keer gedaan, bij de laatste cilinder ging het mis

Ik had steeds de zuiger TDC gezet, bij #4 sloeg de krukas 180 graden rond waardoor de nokkenas volgers gelanceerd werden :evil: en de kop er alsnog vanaf moest om deze terug te zetten. Luchtdruk is dus wel een mogelijkheid maar dan met de zuiger in de laagste stand. Een andere mogelijkheid die ik op het forum las is een dun nylon touw wat je door het bougie gat duwt en met de zuiger tegen de kleppen drukt.
Succes
Groeten, Rob