- Berichten: 3560
Word ik gek?
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-09-2015 07:11 #154189
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Word ik gek?
Beste Bob, een tapeind met twee moeren, moet het zeker lukken.
success
Johan Geers
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-10-2015 16:25 #154601
door 13437-dummy
* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970
Beantwoord door 13437-dummy in topic Word ik gek?
Zijn we weer 
iedereen bedankt voor de vorige reacties.
uiteindelijk met tapeind gelukt zonder de boel weer te verwijderen.
(als blok er weer een x uitgaat dan zal de originele bout terug geplaatst worden!)
Blijf gekke dingen houden he, zal er wel bij horen
Motor loopt, inmiddels ook rustig. had wat vacuum probleempjes (spruitstuk niet meer recht dus pakking was niet afdoende) en carb-bodem had ook wat rechtreksels nodig. Allemaal gedaan, liep perfect.
Even lekker laten lopen , mooi op temperatuur (beetje te warm eigenlijk, maar bleek het nieuwe expansievat (heb nieuwe radiator) geleverd door de onderdelenwebshop niet open te zijn van onderen bij de slang aansluiting en had ik dus een half lege radiator zonder dat er ooit maar een druppel uit het expansievat verdween :lol:
Bleek kleine lekkage te hebben (olie) bij de benzine pomp. Ook daar boel beter schoon gemaakt en nieuwe pakking geplaatst.
Maar nou komtie...
Direct na het vervangen van die pakking (en ja, alles is nog even dik tussen de pomp en het blok, vulblokje zit er ook tussen), heb ik ineens een brandstof druk waarmee ik een raket naar de maan kan schieten.
Zo hoog (klaarblijkelijk) dat de carb 't niet eens aan kan en de benzine daar begon te lekken ineens.
1- Nou begrijp ik dus niet waarom de druk (denk ik dus?) ineens hoger is dan voor ik die pakking verving?
2- Ik kan niet logisch bedenken dat de pomp er op een andere manier op moet, dus lijkt me gewoon ok?
3- kan het zo zijn dat de druk altijd zo hoog was en er nu in mijn carb (Zenith) iets mis is plots waardoor het lijkt mis te gaan in de brandstof pomp?
Thanks voor de hulp weer!

iedereen bedankt voor de vorige reacties.
uiteindelijk met tapeind gelukt zonder de boel weer te verwijderen.
(als blok er weer een x uitgaat dan zal de originele bout terug geplaatst worden!)
Blijf gekke dingen houden he, zal er wel bij horen

Motor loopt, inmiddels ook rustig. had wat vacuum probleempjes (spruitstuk niet meer recht dus pakking was niet afdoende) en carb-bodem had ook wat rechtreksels nodig. Allemaal gedaan, liep perfect.
Even lekker laten lopen , mooi op temperatuur (beetje te warm eigenlijk, maar bleek het nieuwe expansievat (heb nieuwe radiator) geleverd door de onderdelenwebshop niet open te zijn van onderen bij de slang aansluiting en had ik dus een half lege radiator zonder dat er ooit maar een druppel uit het expansievat verdween :lol:
Bleek kleine lekkage te hebben (olie) bij de benzine pomp. Ook daar boel beter schoon gemaakt en nieuwe pakking geplaatst.
Maar nou komtie...
Direct na het vervangen van die pakking (en ja, alles is nog even dik tussen de pomp en het blok, vulblokje zit er ook tussen), heb ik ineens een brandstof druk waarmee ik een raket naar de maan kan schieten.
Zo hoog (klaarblijkelijk) dat de carb 't niet eens aan kan en de benzine daar begon te lekken ineens.
1- Nou begrijp ik dus niet waarom de druk (denk ik dus?) ineens hoger is dan voor ik die pakking verving?
2- Ik kan niet logisch bedenken dat de pomp er op een andere manier op moet, dus lijkt me gewoon ok?
3- kan het zo zijn dat de druk altijd zo hoog was en er nu in mijn carb (Zenith) iets mis is plots waardoor het lijkt mis te gaan in de brandstof pomp?
Thanks voor de hulp weer!
* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 555
06-10-2015 16:37 #154602
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Word ik gek?
Waarschijnlijk optie nr. 3.
Lekke vlotter, zodat vlotterkamer overstroomt misschien?
Lekke vlotter, zodat vlotterkamer overstroomt misschien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 555
06-10-2015 16:41 #154603
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Word ik gek?
Als je blijft twijfelen aan de brandstof-druk kun je deze (laten) meten.
Eventueel kun je dan een drukregelaar monteren in de leiding.
Normaal zou dat echter allemaal niet nodig hoeven zijn.
Eventueel kun je dan een drukregelaar monteren in de leiding.
Normaal zou dat echter allemaal niet nodig hoeven zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-10-2015 21:20 #154606
door 13437-dummy
* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970
Beantwoord door 13437-dummy in topic Word ik gek?
Dank.
optie 3; vlotter zat vast... argh
opgelost.
Volgende;
Koppelings cylinder.
Zat natuurlijk vast (uitwendig schoongemaakt, netjes gespoten, maar vergeten in de olie te zetten van binnen...).
Schoongemaakt (uit elkaar gehad).
Nu de boel zien te ontluchten en kijken of we druk hebben.
Wat een mensch al niet leert van zo'n klusje! Volgende keer gaat er een hoop anders!
optie 3; vlotter zat vast... argh

opgelost.
Volgende;
Koppelings cylinder.
Zat natuurlijk vast (uitwendig schoongemaakt, netjes gespoten, maar vergeten in de olie te zetten van binnen...).
Schoongemaakt (uit elkaar gehad).
Nu de boel zien te ontluchten en kijken of we druk hebben.
Wat een mensch al niet leert van zo'n klusje! Volgende keer gaat er een hoop anders!
* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 555
07-10-2015 09:24 #154609
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Word ik gek?
Leuk, hè, Bob
. Goed werk, hou vol!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08-10-2015 22:07 #154660
door 13437-dummy
* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970
Beantwoord door 13437-dummy in topic Word ik gek?
En ik heb volgehouden!
Koppelings cylinder ontluchten is een lastige.
Vooral als de cylinders vastzitten.
Beiden dus gereinigd.
Vervolgens uiteindelijk vanuit de cylinder op de koppeling olie ingespoten omhoog.
Dit na wa proberen met de druk van de koppeling er af (dus boutje geheel terug gedraaid).
Boel is gelukking in order nu.
Voort met de electro! (en da's misschien veel, maar niet moeilijk
Koppelings cylinder ontluchten is een lastige.
Vooral als de cylinders vastzitten.
Beiden dus gereinigd.
Vervolgens uiteindelijk vanuit de cylinder op de koppeling olie ingespoten omhoog.
Dit na wa proberen met de druk van de koppeling er af (dus boutje geheel terug gedraaid).
Boel is gelukking in order nu.
Voort met de electro! (en da's misschien veel, maar niet moeilijk

* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.