krukasdeksel

• 13844-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2016 21:38 #159319 door 13844-dummy
Beantwoord door 13844-dummy in topic krukasdeksel
Ik ben ook toe aan een nieuwe keerring. Ik heb nog wat vragen, misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Omdat de carterpan er niet vanaf is (en ik liever niet de hele motor uitbouw..), lees ik overal dat bij een rubberen ring het risico groot is dat deze niet helemaal goed kan worden gecentreerd, met lekkage als gevolg. Klopt dat, of is er een truuk om zonder de carterpan er onder vandaan te halen, toch goed gecentreerd het huis te monteren?

Ik lees ook dat een vilten ring vergevings gezinder is bij montage. Maar wat is precies het nadeel van een vilten ring?

Verder is de pakking tussen huis en de carterpan natuurlijk stuk getrokken. Tussen huis en motorblok kan je een nieuwe pakking kopen, maar deze is er niet voor huis/carterpan? Hoe kan deze lekvrij worden gemonteerd?

MvrG, Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2016 20:45 #159335 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic krukasdeksel
Gewoon een beetje vloeibare pakking er tussen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-04-2016 10:54 #159371 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic krukasdeksel
Carterpan hoeft er ook niet af, gewoon de boutjes iets losdraaien zodat je de carterpanrand iets naar beneden kunt duwen om de keerring -maakt niet uit vilt of rubber - goed te kunnen centreren.
Vervolgens de boutjes van het dekseltje aandraaien en als laatste met wat vloeibare pakking de cartepanbouten.
Helder ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD