Aluminium versus stalen distributietandwiel

Lees meer
25-08-2016 14:31 #162887 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Ik heb met een gewone poelitrekker de restanten van het tandwiel eraf gekregen, ging op zich vrij makkelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-09-2016 15:46 #163186 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Zonder iets van dit probleem af te weten, draaide mijn auto vandeweek stationair en vond ik hem als een dieselmotor klinken.
Nu lees ik dus over het kunststof tandwiel wat versleten kan zijn, waar kan ik hier meer info van vinden?

Bvd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2016 15:56 #163187 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
zoek even op distributie tandwiel, zelf kan je het makkelijk zien als je de distributie deksel eraf haalt. Als hij versleten is dan zie je dat direct.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-09-2016 16:10 #163189 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Ik hoef hiervoor geen olie af te tappen.?

Bedankt voor de tip, ben benieuwd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2016 16:55 #163190 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Nee geen olie, wel water want o.a. de waterpomp moet los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2016 17:55 #163191 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Waterpomp hoeft niet los.
Radiateur moet er wel uit.
Je zou even met een stetoscoop of schroevendraaier het geluid beter kunnen lokaliseren.
Verstandig naderhand wel olie te wisselen kan wel wat vuil inkomen door het loshalen van het deksel.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2016 22:39 - 04-09-2016 22:42 #163203 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Vloeibare pakking ook nodig als je de oliepan laat zitten, ik heb de olie niet ververst en geen probleem gehad hiermee.
Mijn oude fiberwiel was ook wat tanden kwijt daar heb je de zeef van de oliepomp voor en daarna nog een oliefilter.
Wel loctite die was ik 8 jaar geleden vergeten, maar het zit kennelijk goed vast.;

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
05-09-2016 07:22 #163204 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
bedankt voor de info, ik lees dat Jeroen het zelfs tijdens zijn vakantie vervangen heeft dus op de autobrug moet dit een leuk en dankbaar klusje kunnen zijn :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2016 08:56 #163206 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Sorry, Kevin heeft natuurlijk gelijk: waterpomp hoeft niet los. Natuurlijk wel die andere poelie: die op de krukas. Verwijder het distributiedeksel voorzichtig, zodat je de oliepan-pakking niet beschadigt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2017 15:46 #167678 door Dustin Swann
Beantwoord door Dustin Swann in topic Aluminium versus stalen distributietandwiel
Iemand nog een goed trucje om het krukas tandwiel eraf te halen? Ik heb een nieuwe fiber set gekocht en heb nog de oude krukas tandwiel op de krukas zitten. Of kan ik deze gewoon laten zitten? Heb wel een nieuwe..

Mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.