B20F Als een natte krant

  • M. te Dorsthorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-08-2015 12:21 #153660 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic B20F Als een natte krant
Nou inmiddels veel gezoek verder:

Geen losse vacuumslangen op het spruitstuk.
De Druksensor losgekoppeld geeft een hoger stationair toerental, met de duim op de slang loopt de motor slechter.

Nadat de motor warm is geweest toch nog eens een (3e) poging gewaagd alle bouten aan te trekken van het spruitstuk..... en warempel........
Nu dus een heel stuk beter lopend!. (ongelofelijk wat een gepruts) maar het is dus goed gekomen.
Dank voor alle hulp en suggesties.

De fault-tracking kreeg ik niet gevonden, wel heb ik een haynes manual en de online greenbooks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. te Dorsthorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-12-2015 22:13 #156912 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic B20F Als een natte krant
Al een tijdje niks meer laten horen, maar we gaan kalmpjes aan verder aan de 145.
De Motor loopt redelijk goed stationair en trekt gestaag door tot 140 op de snelweg.

- Het imperial is er af geweest en weer wachterdicht gemonteerd.
- lekkage van de voorruit is verholpen
- Gaatje in de raamrand is dichtgelast.
- Ander 245 hemeltje is geplaatst, heeft in ieder geval geen scheuren
- Kachelmotor draait weer, na het motortje gesmeerd te hebben loopt het allemaal weer als een zonnetje
- Ik heb iets meer geluidsisolatie onder de matten aangebracht
- 240 achterklepbedrading is aangesloten

Echter het motorgeluid lijkt toe te nemen, er bleek lekkage tussen het spruitstuk en de voorpijp.
Deze pakking had ik al vervangen maar toch maar eens opnieuw gedaan gezien de lekkage.
Echter het vervangen van de toch defecte pakking bracht nauwelijks verbetering, de twee flenzen sluiten niet goed op elkaar aan.
- Ik heb beide flenzen ongelofelijk goed schoon geschuurd
- De moeren zijn gelijkmatig aangedraaid.
- als laatste redmiddel heb ik de krik onder de uitlaat gezet om zo de uitlaatbuis wat te kantelen (gedacht aan evt uitzakken door droge rubbers oid) echter zonder gewenst effect.
- ik zie/voel geen scheuren aan de voorpijp of spruitstuk, er blaast lucht tussen de 2 flenzen.

Wie heeft er tips om de lekkage en het geluid te verhelpen????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • S.P.H Simon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2015 22:46 #156913 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic B20F Als een natte krant
Waarschijnlijk is de aansluiting van het spruitstuk niet meer recht, dat heb ik iig gehad.
Dan moet het spruitstuk eraf en de aansluiting vlak gemaakt worden.
Dat kan je zelf doen (op dezelfde manier als een tweetakt cilinderkop zoals vroeger bij de brommer).
Gebruik een vel grof waterproof schuurpapier( korrel 80, dan zie je makkelijk de krassen) met water op een vlakke ondergrond,( tapjes eruit natuurlijk) en spruitstuk erover schuren met draaiende beweging.
Je ziet dan waar teveel materiaal zit, ik heb dat eraf geschuurd met lamellenschijf 125 op de haakse slijptol.
Daarna het schuurpapier weer om te kijken hoe vlak het is en weer slijpen.
Dat herhalen totdat het vlak is en na schuren met fijner papier 125-180.

Let wel op dat je voorzichtig bent met de lamellenschijf, dus niet te veel eraf slijpen.

Nieuwe pakkingen en evt. tapjes, moeren en ringen en hij is stiller dan je gewend was.
(na warm geweest alles nog even aantrekken)

Niet iedereen zal het op deze manier doen, maar bij mij heeft het gewerkt :)

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2015 23:13 #156917 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20F Als een natte krant
Ik zou voor een goed revisiebedrijf gaan, je kunt moeilijk op tegen het professioneel vlakken.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-12-2015 23:53 #156919 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic B20F Als een natte krant
Wat je nog zou kunnen proberen is tussen de beide flenzen een nieuwe pakking te monteren nadat je deze aan beide zijden hebt ingesmeerd met uitlaatkit. Zo doe ik het overigens altijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD