B20F Als een natte krant

  • M. te Dorsthorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-08-2015 15:46 #153341 door M. te Dorsthorst
B20F Als een natte krant is gemaakt door M. te Dorsthorst
Zoals de titel al zegt loopt de B20F als een natte krant.
Ondanks een goede basisafstelling met klepspeling, contactpunten, onstekingstijdstip (volgens mij) lukt het me niet om de motor soepeltjes te laten draaien.

Is er iemand in de omgeving (eindhoven/heerlen) die me zou kunnen helpen te analyseren wat er mis is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-08-2015 15:53 #153342 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic B20F Als een natte krant
Heb je de 'Fault tracing guide' gedownload en gevolgd? Er zijn enorm veel elektrische contacten die kunnen falen. En de druksensor kan stuk zijn. Dat is alleen niet elektrisch te meten.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. te Dorsthorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-08-2015 15:58 #153344 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic B20F Als een natte krant
"Fault tracing" Nog niet gebruikt.

Vergeten te vermelden dat de auto op benzine maar ook op LPG niet goed loopt.
De eventuele elektrische problemen zouden dan volgens mij omzeilt worden op LPG.

Ergens moet het dus mechanisch niet helemaal kloppen.
Vacuumslangen toch verkeerd, of basisinstellingen toch fout, motor slechter dan ik dacht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-08-2015 17:30 #153346 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic B20F Als een natte krant
valse lucht getest?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-08-2015 18:06 #153347 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic B20F Als een natte krant
Pb verzonden daar ik bekant om de hoek zit.

Het kan zoveel oorzaken hebben.
Je zegt als eerste dat je niet weet of de ontsteking op tijd staat, zaak om dat te controleren.
Compressie meten.
Kijken of hij loopt op 4 cilinders, er gaat nog wel eens een injector kapot.
Valse lucht checken
Waardes sensoren checken.
Stand gaskleppositiesensor checken en afstellen.

Edit: lees net op lpg ook niet loopt, dan zijn vooral de 1,2,4e punt van belang.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-08-2015 02:11 #153361 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B20F Als een natte krant
Als de druksensor lek is loopt hij ook op gas slecht.
Wat je moet doen is de auto op gas starten en de slang van de druksensor dichtknijpen of de aansluiting op het spruistuk afdichten.
Loopt de motor dan beduidend beter op gas is het membraam van de druksensor lek.
Ik heb ooit reveisiesetjes gezien van zo een druksensor maar ik weet niet waar ze te verkrijgen zijn.
Ik heb ooit een rubber membraam over de bestaande geplatkt met bizonkit heeft het jaren volgehouden.
Ik heb nu twee SU met TT gasstukken levert op gas meer vermogen dan een injection op gas.
Druksensors zijn behoorlijk duur en tweede hands moet je maar afvragen wat je hebt.

Success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. te Dorsthorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-08-2015 16:02 #153401 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic B20F Als een natte krant
Klepspeling op 0,5
Contactpuntjes op 0,4 (nieuw)
Condensator (nieuw)
Ontsteking op 10gr voorontsteking met stroboscoop
Bougies op 0,7
Volgens de rekeningen van de vorige eigenaren zouden de tandwielen vervangen zijn voor stalen exemplaren; een tandje verspringen of kapot zit er dus ook niet bij)

Met remmenreiniger gespoten rondom het spruitstuk, injectoren en de diverse slangen, hierbij geen verandering in toerental.

Volgende probleem wat ik ook nog maar eens moet nakijken:
Sinds vandaag loopt de motor niet meer op benzine. zou kunnen dat de tank leeg is (ondanks dat de meter iets anders aan geeft) of dat de afsluiter er niet meer af gaat (bedrading kan wel een stukje netter links en rechts)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. te Dorsthorst
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-08-2015 16:36 #153403 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic B20F Als een natte krant
Ok het niet lopen op benzine was snel opgelost.
Bij het overschakelen op benzine hoorde ik een relais klikken dus dat zat wel goed.
Na een bezoekje aan het tankstation loopt de volvo weer op benzine!

Op beiden dus nog niet optimaal.

@Johan Geers
Druksensor? waar zit die en wat zou die moeten doen?

Even een filmpje:
vid106.photobucket.com/albums/m2 ... jlr4os.mp4
Zoals te zien is kan de bedrading wel wat beter. Maar dat is voor latere zorg omdat deze dus allemaal buiten werking gesteld worden zodra de motor op LPG loopt.
Traktorgeluiden sinds het vervangen van de spruitstukpakking... maar tot nu toe is het lek onvindbaar.

Klepveren ook nog even gecontroleerd; lijken goed te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2015 17:33 #153404 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic B20F Als een natte krant
Zoek die fault tracing guide even op in de documentatie. Dan leer je een hoop over de injectie motoren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-08-2015 04:10 #153414 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B20F Als een natte krant
Druksensor zit tegen het schutboord er loopt een slang van de sensor naar het spruitstuk.
Sensor zit met een vierpolige stekker aangsloten.
Tussen de punten 7 en 15 moet je ongeveer 90 ohm meten en tussen de punten 8 en 10 ongeveer 350 ohm.

temperatuur sensor inlaat lucht moet ongeveer 300 ohm zijn
Temperatuursensor koelwater 2500 ohm.
Bijde bij 20gr buitentemperatuur.

De inspuitstukken moeten 2,4 ohm zijn bij 20gr
De koudestrtklep 4,2 ohm bij 20 hij gr.

druk in de brandsofleiding 2,1 bar.

Maar al dit bovenstaande heb je alleen nodig als je op benziene rijdt op gas doet dit allemaal niet mee.

Maar zoals ik al voorstelde dicht de slang van je druksensor een af en probeer eens of dat op gas beter gaat lopen.

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD