B18A slaat na 20-30 seconden af

• Feije
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 16:52 #153090 door Feije
Beantwoord door Feije in topic B18A slaat na 20-30 seconden af
Mijn vader heeft gefilmd hoe de Amazon afslaat. Waarschijnlijk is dat duidelijker dan de beschrijving die ik eerder heb gegeven. [youtube]
[/youtube]
Mijn vader hield die fles andersom boven de carburateur terwijl ik hem startte. Ook hebben we gaten in die fles gemaakt, zodat hij geen vacuum zoog (we hebben vaker met zoiets gewerkt waarbij we dat wel waren vergeten. Was bij een andere auto (Citroën GSA)).
Die pakking hebben we gemaakt door vloeibare pakking op de randen van de vlotterkamer te smeren. Dan kan die de ontluchting niet afdichten toch?
Hoe ik aan de auto ben gekomen is overigens een apart verhaal: Mijn opa is dus automonteur en dealer geweest, en hij heeft nog steeds een loods met auto's die hij toen (en soms nog steeds) gebruikte, of die hij gewoon nooit heeft verkocht nadat ze waren ingeruild voor iets anders (bijvoorbeeld). Toen ik een jongetje van een jaar of zeven of acht was vond ik het wel leuk om, als mijn vader en ik in die loods waren om verschillende dingen te doen, in die auto's te zitten, net te doen alsof ik ermee aan het rijden was, enzovoort. Het duurde niet lang tot ik erachter kwam dat er ergens achterin een rode Amazon stond. Dat vond ik de leukste! Dus toen ik daarachter was gekomen zat ik heel vaak in deze Amazon. Uiteindelijk vroeg mijn opa - zij het bij wijze van grap - of ik de auto wou hebben. Dat wou ik natuurlijk graag! Maar ik had (toen) niet door dat dat een grapje was en was al behoorlijk enthousiast. Toen mijn opa daarachter kwam moest het toch maar mijn auto worden :)
Een paar jaar geleden besloot ik om ook eens te kijken of die Amazon het nog deed. Dus: accu erin, erachter komen dat die slecht is :roll: , nog een accu erbij met startkabels, benzinepomp aansluiten op een jerrycan en starten maar. Ik hoefde niet eens heel lang door te starten voordat hij aansloeg. De motor deed het perfect, maar hij reed niet omdat de hoofdkoppelingscilinder defect was. Die is inmiddels vervangen. Ondertussen kwamen we er ook achter dat die carburateur lek was, en hadden we die dicht gemaakt, maar volgens mij doet hij het sindsdien niet meer goed. We hebben sindsdien de hele ontsteking vervangen op de bobine na, maar die bobine wel getest. Drie weken geleden (vlak voor ik dit topic startte) hebben we de vacuumslang naar de rembekrachtiger nog vervangen. Dit hielp wel, want daarvoor sloeg de motor helemaal niet aan, maar nu doet hij dus wat in het filmpje te zien is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-07-2015 19:41 #153093 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18A slaat na 20-30 seconden af
Wat een geweldig verhaal achter deze Volvo. Ik hoop dat je er nog heel veel plezier aan zult beleven zeker als je er over een paar zelf in kunt gaan rijden :)

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-07-2015 20:19 #153094 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic B18A slaat na 20-30 seconden af
Lijkt er toch op dat je motor op een gegeven ogenblik geen benzine meer krijgt.
Haal de benzine toevoer een van je carburateur af en stop die lang in de (lege) fles die je gebruikt hebt.
Dan starten (of althans motor op de startmotor laten ronddraaien) doe dat eens 30 seconden en kijk dan eens of en hoeveel benzine er in de fles zit.

• Feije
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2015 22:53 #153126 door Feije
Beantwoord door Feije in topic B18A slaat na 20-30 seconden af

Het embedden is mislukt zo te zien, dus dan maar zo.
Ik heb de brandstofpomp getest. Hij lijkt het eerst goed te doen, maar na ongeveer tien seconden is te zien dat hij daarna niet telkens evenveel benzine pompt. Waar kan dit door komen? We zullen hem morgen proberen met een jerrycan aan te benzinepomp in plaats van de tank.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-08-2015 01:04 #153130 door jo jo (GAST)
Heb je een oude pomp met een glazen bolletje? of een nieuwere versie ? (met metalen bovenkant)
Denk dat t membraam van de pomp lek is.
De complete pomp: bij de bekendere onderdelenboeren..

Benzinepomp petrol pump 1336184

Brandstofpomp
1336184
544 210 Amazon P1800 140 164, B18 20 30

Excl. BTW: € 29,17

Incl. BTW: € 35,30

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
04-08-2015 20:49 #153208 door jo jo (GAST)
t zou ook nog vuil in je tank of leidingen kunnen zijn , maar dat merk je inderdaad ook met de jerrycan test.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD