motor slaat terug via carburateur
- Nico Bouthoorn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2015 20:23 #152460
door Nico Bouthoorn
Beantwoord door Nico Bouthoorn in topic motor slaat terug via carburateur
Ik heb de bougies er allemaal uit gehad en willekeurig er weer in geschroefd. ik heb de bougie kabel 1 en 2 in z'n geheel gewisseld, kon net met de lengte. Ook allemaal het zelfde.
Tom had het over missende tanden van de distributie, ik heb nog eens het blok met de hand doorgedraaid met de ventilator met de kleppendeksel eraf om te voelen of er vreemde spelingen op zitten. Dat zou je toch moeten voelen? Vooral als de kleppen van cyl 2 bediend worden.
De timing gecontroleerd met stroscope , staat nu rond de 5 graden (stond eerst op 10) wanneer ik de vacuum vervroeger slangetje er op en af haal zie je de timing verspringen.
Tom had het over missende tanden van de distributie, ik heb nog eens het blok met de hand doorgedraaid met de ventilator met de kleppendeksel eraf om te voelen of er vreemde spelingen op zitten. Dat zou je toch moeten voelen? Vooral als de kleppen van cyl 2 bediend worden.
De timing gecontroleerd met stroscope , staat nu rond de 5 graden (stond eerst op 10) wanneer ik de vacuum vervroeger slangetje er op en af haal zie je de timing verspringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Kaashoek
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-06-2015 09:04 #152482
door Hans Kaashoek
Beantwoord door Hans Kaashoek in topic motor slaat terug via carburateur
9 van de 10 keer is het de ontsteking.
Doe eerst de dingen die nix kosten: zie vorige mail,
Helpt dat nix: vervang je verdelerkap / bougies / kabels / contactpunten
Mogelijke andere oorzaken evt later bekijken
Groet Hans
Doe eerst de dingen die nix kosten: zie vorige mail,
Helpt dat nix: vervang je verdelerkap / bougies / kabels / contactpunten
Mogelijke andere oorzaken evt later bekijken
Groet Hans
30-06-2015 09:23 #152483
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic motor slaat terug via carburateur
Ik heb een B20A waarvan ik de 123-ontsteking op 16 graden vaste voorontsteking heb gezet. (Volgens handboek moet dat 22 graden zijn). Draait nu wel als een zonnetje. Wellicht is 10 graden voorontsteking nog te weinig in plaats van teveel?
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Hans Kaashoek
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-06-2015 15:14 #152495
door Hans Kaashoek
Beantwoord door Hans Kaashoek in topic motor slaat terug via carburateur
@ Joop
Zou ook nog best kunnen, de discussie van die B20 in de boot van Job Kraaij was ook eindeloos. Hij gaf een draai aan de ontsteking en die liep weer als een zonnetje.
Zou ook nog best kunnen, de discussie van die B20 in de boot van Job Kraaij was ook eindeloos. Hij gaf een draai aan de ontsteking en die liep weer als een zonnetje.