- Berichten: 22
Olieverbruik motor 1:500
- Job Burgers
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 20:23 #152323
door Job Burgers
Beantwoord door Job Burgers in topic Olieverbruik motor 1:500
Dank mannen,
Ik ga het blok opnieuw rustig uit elkaar schroeven.
Heb trouwens al die tijd Millers gebruikt, ook als inrij-olie.
Klepseals, naar wat ik weet is dat vooral bij hoog vacuüm... Maar goed, gelukkig is er nog een oudere Volvo die voorlopig de honneurs mag waarnemen...
Het olieverlies lijkt een continu probleem, dus toch iets als verglazing.
Als ik meer weet, zal ik het toevoegen.
Ik ga het blok opnieuw rustig uit elkaar schroeven.
Heb trouwens al die tijd Millers gebruikt, ook als inrij-olie.
Klepseals, naar wat ik weet is dat vooral bij hoog vacuüm... Maar goed, gelukkig is er nog een oudere Volvo die voorlopig de honneurs mag waarnemen...
Het olieverlies lijkt een continu probleem, dus toch iets als verglazing.
Als ik meer weet, zal ik het toevoegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1424
24-06-2015 00:03 #152332
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Olieverbruik motor 1:500
Job, als ik jouw verhaal zo lees dan zou ik er niet zelf aan beginnen maar het door Manessen laten opknappen. Op het moment dat je er zelf aan begint zal je garantie waarschijnlijk vervallen.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-06-2015 09:49 #152334
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Olieverbruik motor 1:500
Ja, ik zou je ook dringend adviseren naar Mannesen terug te gaan, dat olieverbuik is abnormaal..
Is het een B18 dan heb je zwartplastic klepseals op de kleppen, bij een B20 op de steel seals, kan een reden zijn voor positieve carterdruk en de symptomen verklaren.
De peilstok van de B18 en de B20 zijn gelijk van lengte, dat verhaal kan ook in de Grimm bundel.
Niet zelf aan de gang, terug naar de basis, werkt altijd
Is het een B18 dan heb je zwartplastic klepseals op de kleppen, bij een B20 op de steel seals, kan een reden zijn voor positieve carterdruk en de symptomen verklaren.
De peilstok van de B18 en de B20 zijn gelijk van lengte, dat verhaal kan ook in de Grimm bundel.
Niet zelf aan de gang, terug naar de basis, werkt altijd
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.