lange tijd wegzetten
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-

1.olieverversen + oliefilter en daarna niet meer starten; 2. wat olie op de zuigers via de bougiegaten en even met de hand rondtornen; bougies licht inolieën en met de hand indraaien 3. banden hard oppompen of beter nog: de auto op bokjes zetten; 4. nieuwe remolie en na 2 jaar doorspoelen met nieuwe ivm hygrostatische eigenschappen van remolie; 5. tank vol en conserveermiddel bijvoegen; 6.af en toe eens op de rem trappen en de handrem heen en weer bewegen. 7. bumpers in de vaseline zetten en vergeet de binnenkanten niet. 8. eventuele roest behandelen; 9. auto goed schoonmaken, ook onderkant, en vooral goed laten drogen; 10. stofhoes over de auto.
Als het kan, af en toe een verwarming in de auto met de raampjes op een kier, zodat er geen schimmelvorming optreedt. Een ontvochtiger plaatsen kan natuurlijk ook.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mooie samenvatting! Ik heb alleen vraagtekens bij dat laatste."Tom Steverink" schreef:
Een ontvochtiger plaatsen kan natuurlijk ook.
Werkt dat niet juist averechts? Aangezien er continu aanvoer zal blijven van vocht, maakt zo'n ding het eerder erger omdat hij dan juist vocht aantrekt. Dat zou alleen werken met een goed afgesloten geheel waar er geen nieuw vocht meer bij kan komen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik zou er voor kiezen om de benzine tank en heel het benzinesysteem leeg weg te zetten.
Kies je er toch voor om benzine erin te doen gebruik dan aspen benzine.
En die vochtvreter: werkt wel, met de ramen dicht, maar je moet hem regelmatig legen!
Trouwens, ik vergat nog het poetsen en in de was zetten van de carrosserie...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Tom Steverink" schreef:
Joost, het kan zijn dat je gelijk hebt, maar ik zou toch de tank vol doen ivm uitdroging en roest.... Bij het weer in gebruik nemen wel eerst alle slangen en leidingen nalopen.
En die vochtvreter: werkt wel, met de ramen dicht, maar je moet hem regelmatig legen!
Trouwens, ik vergat nog het poetsen en in de was zetten van de carrosserie...
De huidige benzine trekt vocht aan en na een jaar is het 1 grote gummiebal

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl